Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 17, 2009

TITISAN PELUH yg terakhir....

Assalamualaikum....

Budak2 IPT dah mula cuti ekk..?? Habis la aku...huhu....!! Apsal lak ni kan. Ya la, lepas ni konpem line tenet makin lembab dari sekarang ni. Sebab?? Sebab anak sedara aku akan bawa laptop dia kat sini, pastu dia manjang la dok donlod citer tah apa2 tu. Maknanya, aku kena kongsi line dengan dua lagi pc. Dah la server memang merangkak je.... haishhh....
---------------------------------------------------------------------------------------------
Lupakan pasal tu. Meh tengok apa yang aku buat petang tadi. Haha... semalam aku kata aku dah lama tak keluar rumah kan. Jadi, petang tadi akupun keluar la untuk menyapu daun2 dan mencantas dahan2 bunga dan apa yang patut dicantas la haihhhh... Banyak jugak peluh yang meleleh keluar. Ada laa dalam segelas kot.... muahahaha.....


Sikit je kan?? Siapa kata sikit. Kat depan nun ada lagi 3 longgok yang sedang menunggu giliran...



Ni siapa yang nak tolak ni?? Nasib baik dekat je tempat nak buang. Kalau la jauh, mau somput dado den....huhukkk....

Dan ini adalah pokok kaktus ya. Lokasinya betol2 dekat selekoh nak belok kat rumah aku ni. Iya, rumah aku kat simpang tiga. Bukannya kat Simpang Pertang bak kata TIJAH tu huhuhu. Kalau korang rasa kulit korang tebal, pastu korang bajet korang terer merempit, silalah buat aksi terbang tu ekk. Jangan sampai korang tercium pokok kaktus ni sudah la..... ekekeke....


Kalau berani, siyom la....hahaha...(kat depan yang nampak pagar tu adalah kawasan klinik kerajaan)

Masa aku tengah sibok menyapu tu, makcik2 jiran aku datang. Dorang borak2 je dengan mak aku sambil makan rambutan. Aku tak join sebab keje akupun belum habis lagi. Abang aku lak dok sibuk cantas pokok rambutan yang dah tak berapa elok batangnya. Lega aku. Sebab..? Semak laa banyak sangat pokok ni. Dah la banyak nyamok...!!! eeeuuuwwwwwww.....

p/s: Siyes, aku suka je kawan dengan makcik2 ni. Banyak yang aku belajar dari dorang. Pasal semalam tu, biarkan aje la. Takkan kerana "itu" aku nak putuskan hubungan dengan jiran yang dah bertahun2 aku kenali. Kalau boleh, aku taknak ada rasa dendam walaupun kadang2 perasaan jahat tu datang menjengah hati aku. Sabar.... sabar.... sabar....

4 Tukang Tembak:

Rose said...

okay la tu kuar gak peluh hehe...

~Kak AZZ~ said...

Rose~> haha...tu la pasal....

Erna said...

ado gak pokok nak dicantas untok kuarkan poluh...kek gumah akak ni nak canteh apo...dah tontulak akak ni akak kak azz...kalu ikut umor akak la tuo...jauh agak e bezo umor kito..he he..akak pun dah terbiaso..akak...akak..jadi..tu sobab e a nulih jugak akak...he he..

~Kak AZZ~ said...

Erna~> haha...kek ghumah ni mmg bnyk pokok.....dh mcm dalam utan dh ni....tak larat dah nak sapu daun2 yg gugur tu....tp skang musim ujan, kalau tak sapu nnt makin bnyk lak nyamuk.....tp bilo dh sapu, pehtu nak bakar, susah lak nk nyalo api ehh....daun2 tu basah....

takpo la....biar sy je yg jadi akak...sbb url blog pun kakAZZ kan....hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »