Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, June 11, 2009

KISAH SEMALAM....

Assalamualaikum...


Kisah semalam. Satu pagi bersama Putra...

Putra : Indok, antara abah Putra dengan Acik, sape lagi pandai...
Aku : naper lak...
Putra : ye laa.....abah Putra belajar kat London, Acik belajar kat Amerika, sape lagi pandai...
Aku : Dua2 tak pandai... (kunun2 ayat aku ni nampak macam siyes laa...)
Putra : naper lak....(sambil pandang kat muka aku)
Aku : sebab dua2 takde duit....(hehehehe)
Putra : betol...betol (angguk2kan kepala dia sambil tersengih....)


p/s: sesungguhnya Putra seorang anak yang amat memahami kegawatan ekonomi yang melanda abahnya Moga kami semua terus sabar dan tabah dalam mengharungi segala dugaan yang melanda.. Amin...

BENARKAH DUIT ITU SATU KEPENTINGAN....???

7 Tukang Tembak:

SwapNAVY said...

duit boleh cari tetapi hati dan perasaan x boleh kot dijual beli..

~KAK AZZ~ said...

Dez~> hmmmm....zaman skrg ni kalau ada duit semua boleh dibeli...termasuk hati dan perasaan....sama ada kita perasan atau tidak je yg kita sedang melakukan 'sesuatu' iteww...tepok dada tanya la selera....

kucinsiam said...

boley dibeli....
tapi X KEKAL...

kucinsiam said...

ayat di atas untuk awakSWAP...

hihi...

~KAK AZZ~ said...

Ween~> wahahaha.....ada apa2 ke dgn Dez tu.....wink2...

SwapNAVY said...

i say maybelah..cuma kita yang patut mengubahnyer..ada duit if hati x tenang x guna juga kan...hak3..

~KAK AZZ~ said...

Dez~> heeiippppp.....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »