Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, June 11, 2009

MAK AKU CAKAP vs AKU CAKAP...

Assalamualaikum....

Mak Aku Cakap...
~> Biar orang buat kita asalkan kita jangan buat orang...

Aku Cakap...
~> mana boleh macam tu...makin banyak lemak la orang tu nanti...

Mak Aku Cakap...
~> Kalau gaji tu rm500, guna la rm300 je.. yang lagi rm200 tu simpan untuk masa depan atau kecemasan... (contoh je gaji banyak tu..)

Aku Cakap...
~> aku diam je bila dia cakap camni...tapi aku sokong dan kadang2 ikut apa yang dia
cakap tu... (kadang2 je dapat saving ni...)

Mak Aku Cakap...
~> Talipon la si polan tu.....si polan ni.. (sedara mara dia)...

Aku Cakap...
~> tak payah la...asek kita je talipon dorang, dorang bukan nak talipon kitapun.. sayang sangat duit tu nak bayar bil...

Mak Aku Cakap...
~> Engkau mana ada sedara.....

Aku Cakap...
~> ada sedara masa senang je nak buat apa, baik tak payah ada sedara... (betul tak....???)

Mak Aku Cakap...
~> Kalau dia dah takde, buat rumah ni macam dia ada....

Aku Cakap...
~> aku tak cakap apa2..(aku paling tak suka taim dia cakap camni, sebab aku sedih sangat).

p/s: mungkin aku bukan anak yang baik untuk mak aku.... tapi aku sedang berusaha untuk ke arah itu..

7 Tukang Tembak:

kucinsiam said...

SALAM...

kak Azz..

sy pun salu berselisih pendapat dgn mak...(dulu2..time ru ma ja)hi2

tp skang da kamceng..
but deep inside still rasa x besttt..how i wish i kud turn back da clock..sobsss..

"ummi..maafkan cheq yaaa...cheq x sgajaaaa.." =drama sat..hihi=

~KAK AZZ~ said...

wassalam...
Ween~> tu la kann...tp nak buat cmne...kdg2 bila pk balik, elok dok jauh2....so xde la nk salu selisih faham ni...tp kalau dh dok jauh2...sape lak nk jaga dia nnt...

kucinsiam said...

pssssttttttttttttttt
kakkkkkkk...

akak jgn sedey2 yaaaa...
saya ada lg satu...

saya akan poskan secepat mungkin...

syhhhhh....rahsia kita kaaaayyyy

salah sayaaa...
x letak sticker =fragile=

huhu

jangan sedey taawwww...

ween hug akak ketaaattttt2...

~KAK AZZ~ said...

ekekekeke Ween....xpe la Ween, yg tu masih boleh digunakan la dear...ltk atas meja...pastu taruh munger org kenduri kawen....cantik taw....hikkk....


huhuhu...nyesal lak akak bgtau kt Ween...kan dah nyusahkan Ween je...huhuhu.....mahap ehh...

kucinsiam said...

demi Allah, x susah la kaaaakkk...

saya bukan kena pikul pun benda tuuu...huhu

esok,insyaallah..
sy nak kasik yg terbaik utk kakAZZ...or who ever 4 dat matter..huhu

SwapNAVY said...

im guilty mum..please forgive me..sob3

~KAK AZZ~ said...

Dez~> pergghhhh.....spiking tu dgn mak dia hehe....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »