Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 26, 2010

SALAH TERJAH: SALAH SIAPA.....?? Huhuhu...

Assalamualaikum.....

Kredit enpon aku cuma tinggal rm1.85 je masa tu. Tiba2 enpon aku tu berbunyi. Ada sms yang masuk laa. Cepat2 aku pegi tengok. Mana la tau kot2 sms tu penting ataupun sms tu dari orang2 yang penting bagi aku... Tengok punya tengok, rupa2nya cuma sms dari ni haaa...

HOTLINK:
~> 01_90_____ has been successfully top up with RM7 on 25-01-2010 at 02:51PM. Ref no:1421______.

Ehh.... siapa pulak yang topapkan untuk aku ni? Macam tau2 je yang kredit aku tengah nazak. Kalau dah nazak camni, orang topapkan dua henggetpun aku sapu.... muahahaha.... (tak gamak wehhh nak amek...)

Mula la aku berfikir. Mungkin Hotlink bagi kredit percuma agaknya. Entah2 orang dalam Hotlink tu ada baca pasal post aku sebelum ni kot.... yang pasal peraduan CNY8888 tu. Giler pasan aku ni kan. Takde maknanya dorang nak baca blog ngko tu wehhhh..... sabo je la... huhuhu...

Lepas tu aku fikir lagi. Mungkin sebab hari tu aku dah topap sampai rm50 dengan tiga kali topap, tu sebab dorang bagi kredit percuma. Hmmm....fikir punya fikir, akupun naik letih. Sudahnya aku cakap dengan diri sendiri, biar je la haiiihhh. Tunggu dan lihat je dulu.

5 minit lepas tu, ada panggilan masuk. Aku terus je jawab padahal biasanya aku tengok dulu nombor kat skrin tu. Kalau nombor tu aku tak kenal, memang susah la aku nak jawab. Tapi kali ni aku terjawab la pulak. Rupa2nya ada orang yang sudah tersalah hantar topap. Dia nak masukkan topap tu kat nombor lain, tapi disebabkan nombor tu hampir sama dengan nombor enpon aku, maka jadilah topap tu milik aku.... muahahaha....

Dia: Hello....
Aku: Hello....
Dia: Tadi ada tak dapat topap dari Hotlink?
Aku: A'ah....ada. Pelik gak akak tetiba je dapat topap ni. Kenapa?
Dia: (Gelak2 dulu ni..). Tu laa, topap tu saya punya tu... Orang yang masukkan tu tersalah nombor. Dah la nombor tu dekat2 nak sama je...
Aku: Hehehe....abeh tu camner? Nak balik ke topap tu?
Dia: Ehh2.... Mesti la nak... hehehe.....
Aku: Camner nak bagi balik? Hehehe....(aku dok gelak2 je... Kelakar pulak tengok dia gelabah..)
Dia: Camner ekk... Camni la, kredit akak ada baper skang ni..?
Aku: Memang tengah takde kredit skang ni.....hehehe...(gelak lagi...)
Dia: Laa.... iye ke... hehe.. Abeh tu camner ehh.... hehe...
Aku: Mana la akak tau. Sedekah je la kat akak topap tu...hehehe....
Dia: Ehh... mana boleh. Sayapun tengah takde kredit ni.... hehe...
Aku: Ok la ehh... Ni kol ni kang abeh lak kredit tu.... hehe...
Dia: Ehh... Takde ok-ok. Topap tu pe citer... hehe...
Aku: Apa lak. Bukan salah akak pon kann. Sape soh salah hantar... hehehe...
Dia: Apa lak. Bukan salah saya gak. Orang kat kedai ni la yang salah... haha...
Aku: Bila nak balik topap tu?
Dia: Bila akak boleh bagi balik?
Aku: Akak ni jarang topap la.... hehehe...(saja nak kenakan dia...hua3)
Dia: Abeh tu, selama ni sape yang topapkan akak..? Hahaha...
Aku: Akak topap sebulan sekali je...hehehe...
Dia: Oo...ye ke.. adehh.. Abeh tu camner ni ehh. Saya nak la balik topap saya tu.. hehe....
Aku: Camni je la. Nanti2 je la akak pulangkan balik topap tu ehh. Nak masukkan kat mana. Kang salah masuk lak nanti... hehehe...
Dia: Hehehe... Masuk kat nombor ni je la. Nombor saya ni. Ehh, akak kat mana ni ekk.. hehe... (jengjengjeng...)
Aku: Hehehe....(aikkk...???). Kat mana2 je la.... Buat apa nak tau... hehehe..
Dia: Alaa... cakap je la. sayapun duduk Pahang gak ni... hehehe.. (nak ngorat aku ke haper budak ni...hak3..)
Aku: Takpe la ehh, nanti akak topapkan. Tapi tak tau la bila ehh... hehe..
Dia: Ok kak.... terima kasih kak ya... hehehe...
Aku: Ok takpe. Bye.... Assalamualaikum...
Dia: Waalaikumsalam kak... Bye....

Hahaha.... amacam? Pernah kena camni tak? Nasib baik suara mamat ni sedap + macho.... ekekeke... Dari gaya suara dia, aku dapat agak yang mamat ni masih muda belia lagi.... ala2 anak ikan gitewww..... huahuahua... Mujur aku tidak mudah terpedaya dengan suara2 sebegini.... ahakk...

p/s: Insyaallah, pagi/petang nanti aku pulangkan balik topap dia tu. Kat sini memang takde jual topap RM7, yang ada RM10 ke atas je. Takpe la, yang lebih tu kira sedekah je la kat dia.... Kesian lak aku bila dengar dia cakap yang dia takde duit..... Lepas ni kalau ada siapa2 yang tersalah hantar topap kat aku, aku buat vudus je ehh... I'm sorry....
-------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE:
Aku baru je balik dari kedai. Aku pulangkan balik topap budak tu. Pastu aku kol dia, bgtau yang aku dah masukkan topap rm10. Dia masih dalam bilik kuliah. Hmmm..... budak U rupanya.... Dan dia ucapkan terima kasih. Sama2 dikkk.... hehehe.... (lepas tu terus je aku delete nombor dia. Buat apa nak simpan kalau dah tak "terhutang" lagi kann.... haha..)
.

6 Tukang Tembak:

Si budak Aboi said...

ade jugak sekali!

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe...xpenah ar kak, tp kalo sy mcm bdk 2 ada ar.. trclap tulis nom tpon.. sjak dr 2, sy nak top up, kalo blh nak gna kad.. seblh2 nak elak gna top up yg msuk trus nie.. rugi den kak.. rm 60 2... tp xpe ar den halalkan aje n akibatnya 2 bln den xde credit... :))

maiyah said...

x pernah lak, haru gak kalo letak serat.. wah joli sakan

~Kak AZZ~ said...

Aboi~> hahaha....pernah kena gak ehh... Bayar balik ke tak....

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda. Hahaha....Ye la, sedekahkan je la.. Agak2nya kalau mintak balik, nak ke dia ganti ehh... Banyak tu, kayo budak yg dapek topap 60 hengget tu...

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> Maiyah guna line kott..tu yang tak pernah jadi cmtu...hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »