Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, February 20, 2010

PANDUAN UNTUK MEMIKAT HATI LELAKI....alahaaiiii....

Assalamualaikum....

Benarkah sikap lelaki memang sukar untuk ditelah..? Perangai mereka adakalanya memeningkan kepala kaum wanita terutama sekali yang menyintainya. Anda perlu menunjukkan rasa kasih yang mendalam kepada mereka demi untuk meraih cinta. Walau- pun pada dasarnya cinta tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan, namun anda harus memberikan sebahagian hati untuk membuat dia tertawan...

Mungkin anda boleh mencuba beberapa panduan ini. Mana la tau, mungkin ada jodoh anda dengan pasangan anda itu. Sia2 je berkawan bertahun2 jika tak jadi kawin... huhuhu.. (Ni Allah punya kuasa...).

JADILAH PENDENGAR SETIA:
~> Lelaki suka kepada wanita yang menjadi pendengar setia kepada permasalahannya. Mereka tidak suka kaum hawa yang bersikap menentang dan suka membangkang...(hhmmmm...).

SUKA DIMANJA:
~> Lelaki suka dimanja dengan belaian dan kata2 romantik. Ini yang penting buat mereka...(eeuuwwww......).

TARIKAN BUNYI DERAPAN KASUT:
~> Bunyi derapan kasut wanita ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki...(mula la nak pandang tumit orang tu kannnn..... hehehe...)

SOLEKAN BIAR SEDERHANA:
~> Lelaki tidak begitu suka wanita yang bersolek tebal sehingga menghilangkan ciri2 keaslian wajah wanita tersebut... (aku tak suka mekap, jadi pilihlah aku..... ekekeke...).

INGAT HARI/TARIKH PENTINGNYA:
~> Mengetahui bila hari lahirnya merupakan resepi penting yang perlu wanita ketahui. Berbuatlah sesuatu untuk hari penting tersebut...(buat2 lupa je laaa.... hahaha...).

HORMAT:
~> Hormatilah dirinya, keluarganya dan teman2 yang rapat dengannya... (jangan sampai berpura2 hormat dah la yaa.... hohoho...).

JAGA PERANGAI:
~> Jangan terlalu kebudak2an kerana lelaki tidak suka spesis wanita sebegini. Belajarlah untuk bersikap matang dalam tutur kata dan juga tingkah laku... (macam mana pulak jika lelaki yang berperangai begini... hahaha...).

AGRESIF:
~> Lelaki menyukai wanita yang bersikap agresif... (aku...!! aku...!! kakakaka....).

JANGAN OVER:
~> Jangan terlalu seronok ketika berbual atau bertemu dengannya untuk pertemuan yang pertama... (kaber la sikit bebb.... muahahaha..).

ELAKKAN BERSIFAT GANAS:
~> Jangan terlalu bersifat kelelakian serta ganas dalam pergaulan.. (jangan jadi pengkid la wehhh.... huhuhu...).

JANGAN MENUNJUK2:
~> Jangan terlalu menunjukkan bahawa anda tu terlalu baik dan sempurna.. (habis tu, dah memang baik punn... kannnn.... hikk3..).

JANGAN MUDAH PERASAN:
~> Jangan perasan sangat yang kamu tu mempunyai paras rupa yang jelita... (aku tak jelita pun.... aku suka tengok sinetron Jelita je.... ekekeke..).

BERSEDERHANA:
~> Sentiasalah bersederhana ketika berbelanja. Lelaki takut jika melihat wanita yang boros ni... (kopak la dompet aku.... kata dorang la... ahakk...).

BERSIKAP KEIBUAN:
~> Lelaki paling suka dan menitik beratkan wanita yang bersikap keibuan... (jadi ibu kepada kucing2 termasuk tak dalam sifat keibuan ni... huhuhu...).

LEMAH-LEMBUT:
~> Sentiasalah bercakap dengan lemah lembut dengan mereka.. (ni yang buat aku lemah lutut ni.... wakakakakaka...).

SENSITIF:
~> Ketahuilah bahawa kaum lelaki ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan sukakan kelembutan, apatah lagi dari seorang gadis.... (ehemmm... ehemmmm....).

KENALI SIAPA DIA:
~> Kenali siapa lelaki itu yang sebenarnya sebelum anda memulakan langkah untuk memikat... (wahhh.... malu la nak pikat2 lelaki ni...).

JAGA WAJAH/RUPA:
~> Lelaki sukakan wanita yang pandai menjaga kesihatan diri dan wajah mereka. Jangan biarkan wajah anda dipenuhi JERAWAT BATU...!! (tak baik wooo lelaki macam ni... panggggg...!!! Hambekkk kauu..).

GAYA:
~> Gunakan aset penting kewanitaan anda untuk memikat lelaki iaitu MATA, PUNGGUNG, DADA dan gaya langkah yang kemas... (cehhh.... cocok mata tu kanggg baru tauu..... ).

KEKAMPUNGAN:
~> Jangan terlalu kuno atau kekampungan. (ini sudah lebeyy..!!).

BERTANYA KHABAR:
~> Selalulah bertanya khabar sekurang2nya 2 kali seminggu supaya tali persahabatan anda dengannya tidak terputus begitu sahaja. Mungkin satu hari nanti dia tertarik dengan anda hanya kerana sikap ambil berat anda itu... (tak kuasa aku aiihhh... kang orang kata aku gatal lak...).

JUJUR DALAM TINGKAH LAKU:
~> Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran penting tetapi kecerdikan, kejujuran serta tingkah laku yang bersopan santun yang menjadi perhatian lelaki.... (sobbbsssss....).

AGAMA:
~> Lelaki sukakan wanita yang beriman dan beragama. Namun begitu anda tidaklah perlu terlalu alim..( alim2 kucing jewww... kuikuikui...).

TEGAS:
~> Jauhkan sifat suka merengek2 dan mengada2 kerana lelaki rimas dengan wanita sebegini. Tunjukkan bahawa anda adalah seorang wanita yang tegas dan tidak mudah untuk dipermainkan... (yeaaaaahhh....).

SOROK:
~> Jangan tunjukkan kelemahan anda ketika berada di samping lelaki yang anda minati.. (jangan cepat cair bebbb...hekk sana...hekk sini...).

MATANG:
~> Lelaki sukakan wanita yang BIJAKSANA dan MATANG serta mudah diajak berbincang... (akupun suka lelaki yang macam ni....Tak suka yang berfikiran kebudak2an.... huhuhu...).

p/s: Mana satu yang TERkena dengan diri anda... hehehe....
.

6 Tukang Tembak:

ArmaniWhite said...

banyak yg terkena..malu la nk ckp..kakaka

~Kak AZZ~ said...

Nami~> ekekekekekeke.....Ntah2 semua terkena kott....muahahaha....

Tp takpe, yg penting Nami dah berjaya memikat dan menjadi wife dak sham....Moga bahagia selalu....Aminnn...

Erna said...

azz..rtak perasan la mana yang terkena..dah lama..lupa ha ha ha..

ArmaniWhite said...

aminnnn... mekasey kaka azz. smoga akak pun bahagia jugak =)

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> hahahaha....ni cengelat ni....Patot ehh mano buleh lupo saat2 bahagio maso sessi pikat momikat ni...hehe...

Moga akak terus bahagia dgn fmly akak ehh...Aminnn...

~Kak AZZ~ said...

Nami~> sama2 aminn....ekekeke...

mekasihhh doakan utk akak....akak terharu dikkk.... sooobbbssss..... ssreeettttt....

miahahahaha....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »