Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 24, 2010

SENJA NAN MERAH....

Assalamualaikum.....

Sekadar ingin berkongsi hasil tangkapan kamera enpon aku senja tadi. Makin membuak2 keinginan untuk memiliki kamera yang lebih canggih seperti kamera
Cikgu eQbal tu... Takpe, aku akan berusaha untuk mengumpul dana yang secukupnya. Takde baju baru takpe, takde kasut barupun takpe... enpon takde kreditpun takpe jugak, boleh guna talian hayat kat FB hehehe... takde handbag baru lagi laa takpe... Handbag je banyak tapi takde isi kat dalampun tak best jugak... huhuhu....



7.35 malam...


Dari depan rumah... 7.34 malam...


Belakang rumah antara rumah aku dan rumah jiran... 7.32 malam...


7.31 malam...


7.30 malam...


7.29 malam...


7.28 malam. Aku hadiahkan 3 kuntum mawar merah kesayangan aku untuk semua pengunjung blog aku ni... "Kerana dirimu begitu berharga..."


p/s: Pucuk pauh delima batu... Anak semilang di tapak tangan... Walau jauh beribu batu... Hilang di mata di hati jangan....
.

8 Tukang Tembak:

Jijahh @ f.k said...

moga cecepat laa dapat dambaan sanubari tu yer ... aamin ..

~Kak AZZ~ said...

Jijahh~> wahahaha.... mudah2an la yaa... aminn jugakk... Mekasihhh hehe....

jgn sampai akak dapat dambaan pilu sudah laa....hehehe...

tq 4 dropping by...:-)

hatim a.r said...

INI MESTI HENPON MAHAL!!!!!!!lawo je kak gambar nye!

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe... kak..ngape keinginan dirimu sam mcm keinginan dri ku tuk memiliki camera yg cnggih itu??

apa pun, dlm byk2 gmbor
gmbor bnga gak yg cntik.... :p

Moon BlooDy Spell said...

cantik!!!! ada nilai yang tersendiri... bagus...
salam perkenalan

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> kalau dulu henfon ni kira mahal gak la... Jenuh akak ngumpul dana nak beli henfon ada kamera ni(rm850)....huhuhu..

Tapi skang ni, henfon tu kalau tolak kedai pun cuma dapat rm120 je dikk... Nasib baik la akak ni jenis yg tak suka tuko2 henfon (jgn membazir)...so, guna je la selagi elok....

cantik ekk gambar ni..macehh.... Tapi tak sharp kan gambarnya.. Kalau zoom in, kelabu je....

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda... hahaha kita memang seiras tapi tak serupa la tuu kannn.... hehe...

Bunga tengah kembang memang la cantik... Cuba kalau dah layu.... aduhaaaiiii...... ;)

Tapi ada jugak orang yang suka kat bunga yang dah layu ni... hehehe...

~Kak AZZ~ said...

Moon~> mekasih.... kena ada identiti sendiri baru nampak hasil yg berlainan....hehehe...

mekasih sudi singgah n komen yaa...:)

mekasih sbb jd follower jugak...:-)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »