Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, March 27, 2010

HEPI BESDEI....

Assalamualaikum....

Semalam genaplah sebulan umur anak2 kucing aku ni. Disebabkan aku takde idea nak buat cerita baru, maka aku letak aje la gambar2 dan video dorang ni. Semua ni untuk kenangan aku je. Kalau anda tak suka tak mengapa (sobbsss...). Dan hadiah untuk dorang adalah "frieskies...!!"... hehehe...







video


p/s: Jangan lupa padamkan lampu malam nanti sebagai tanda menyokong Earth Day. Bukannya lamapun kan... sejam je... Agak2 TNB rugi tak ehh...? Takde maknanya dorang rugi sebab bil makin mencanak naik.... huhuhu...
.

10 Tukang Tembak:

ArmaniWhite said...

alolo cumelnye anak2 mami..ekekek.. da nk perawan da yek..muahaha

Erna said...

dah sebulan ye..anak2 azz...tu..come2 pulak tu..kacau tak bila nak menjahit..biasanya tak bolih nampak kain..mesti nak main kan...

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

wah2 comey2 nya anak2 kucin akak 2... :)

amie said...

haloh halohhh..
awat nye sumel sgt nih..
sikk..
yeayyy sokong 6o hours earth day..
hikk

kucinsiam said...

geget seko seko..
=)

~Kak AZZ~ said...

Nami~> hahaha tak lama lagi perawan la tu... huhuhu...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> tak boleh nyembat kat bawah dah kak.. abeh kena panjat2 badan saya ni... Sekor manjat belakang, sekor manjat lengan, sekor gigit jari kaki, sekor nak makan jarum... naik lotih jadi ehh... hehe...

~Kak AZZ~ said...

Lp Lum~> wassalam Linda...

anak2 kucing mmg salu comey laa.... Kalau dh besar je kurang sikit comey dia.....

mcm kita gak la kann... kecik2 comey je.... tp bila dah makin besar ni, makin bertambah comeyyyy.... hehehhh...

~Kak AZZ~ said...

Bubu~> tengok la anak kucing sape lak kannn... Kalau anak kucing ko, konpem comey sikit je kannnn.... ekekekeke...

yo yo ar je la tuuu nk sambut earth hour... Ko kan takut gelappp.... hehe...

~Kak AZZ~ said...

Ween~> jangan la geget.... Kalau nak geget gak, pegi geget bapak dia... hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »