Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 23, 2010

SIHIR PENGASIH: ANTARA BERTAUBAT DAN BERUBAT...

Assalamualaikum....

Tengahari tadi aku terlayan rancangan Wanita Hari Ini kat TV3. Ingatkan malas nak tengok, tapi bila terdengar topik yang di udarakan, tergerak la jugak nak menonton walaupun dalam keadaan separuh teruja.... hahaha...

Ianya berkaitan dengan ilmu sihir pengasih. Aku tak dapat la nak tulis setiap apa yang ustaz tu beritahu. Cuma aku dapat jugak la sikit2 ilmu yang disampaikan. Bukannya ilmu sihir tu ya... Yang tu kalau bagi free pun aku tolak. Tak nak la belajar ilmu2 macam ni. Bukan dapat apapun kannn... Bagi aku, jika niat kita ikhlas dan jujur, perasaan kasih itu akan datang dengan sendirinya... Betul ataupun tidak, wallahu'alam....





Menurut ustaz ni, kita boleh berusaha untuk menjauhkan diri dari "terkena" ilmu sihir pengasih ni dengan 2 syarat (mungkin banyak, tapi cuma ini je yang disebut) iaitu:

1) Menjaga hubungan kita dengan Allah (faham2 sendiri la kann...).
2) Mengamalkan membaca surah Al-Falaq yang disusuli pula dengan surah An-Nas.

Biasanya ada 3 cara/kaedah yang selalu digunakan oleh pengamal ilmu sihir pengasih tersebut kepada mangsa2 mereka iaitu:

1) Melalui makanan (harap2 bukannya yang melalui bawah tutttt..!!)

2) Melalui gambar ( Sebab tu ada yang nak tidur mesti nak tengok gambar kottt... Angau la tu..... huhuhu...).

3) Menggunakan minyak (jenis ni paling bahaya kerana mereka mengambil minyak dari orang yang dah mati yang disebut2 sebagai minyak dagu..).

Jemputan untuk rancangan tadi adalah sepasang suami isteri yang baru berkahwin. Menurut si isteri, selepas sebulan dia kawin, tiba2 je satu pagi tu dia tak boleh nak bangun dan ber- jalan.Keadaan itu berlarutan selama 3 bulan. Dalam masa yang sama, dia tak pernah tidur samada siang ataupun malam selama hampir setahun kerana badannya gatal2 dan kepanasan. Pasangan ini pergi berjumpa doktor pakar kerana bimbang ada jangkitan kanser. Menurut doktor setelah di scan badan si isteri tadi, memang ada ketulan tapi untuk menjadi kanser amatlah jauh sekali. Maknanya ketulan tersebut tidak ada kena mengena langsung dengan kanser.

Setelah itu, barulah mereka pergi berjumpa dan berubat dengan ustaz tersebut. Dan kini, si isteri sudah mulai boleh berjalan walaupun terpaksa dipimpin. Syukur alhamdulillah.. Kita hanya berusaha, tapi yang menentukan segalanya adalah Allah Yang Maha Kuasa.


Kepada sesiapa yang "terkena" dan ingin berubat, silalah berhubung dengan ustaz tersebut menerusi nombor yang ada kat gambar di atas ataupun masuk je ke blog dorang iaitu:


Dan kepada mereka yang mengamalkan ilmu sihir pengasih ini, bawa2 la bertaubat kerana sesungguhnya hidup anda tidak akan pernah aman dan tenang dengan mengamalkan ilmu2 jahat sebegini...

p/s: Jangan biarkan diri anda terus dibelenggu oleh perasaan yang tidak seharusnya bermain di fikiran anda.. BERUBAT DAN BERTAUBATLAH..

(Entri ini aku olah mengikut cara aku sendiri... Jika ada info yang tidak selari dengan apa yang dipaparkan di WHI itu, aku minta maaf. Susah nak catch-up apa yang mereka bincangkan dan aku pulak lupa nak rakam.... huhuhu...)
.

12 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe... thanx sbb sudi nak kongsi info mcm nie.. :)
mmg mtk di jauhkan dr segal2 yg mcm nie..

hatim a.r said...

owh ketulan tu mesti benign growth.its not impossible for it to grow into malignant tumour.wah ada hasil jugak study haha.eh tapi seram jugak kan dgr cerita pasal sihir2 ni. maknanya kita ni sentiasa terdedah dgn ancaman org2 yg dengki

maiyah said...

mintaklah dijauhkan..

Erna said...

azz..akak pernah tanya..bolih caya ke..kata ustaz..jin dan syaitan memang ada.begitu juga ilmu sihir....dan sesiapa yang nak berkawan..allah akan perkenankan...maknanya..sihir2 ni memang wujud..orang yang dah mengalaminya..yang tahu bagaimana rasanya...

miss chekleen said...

salam2 kakAZZ..
eiisshhh,tang minyak dagu ngan minyak pengasih beh dengar neh...ekekeke..

mintak jauh la dari menda2 camneh..

miss chekleen said...

kakAZZ...nape org dlm gambo tu nampak cam nak nangeh jeee???
;D

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda... Info mmg untuk dikongsi bersama... Barulah sama2 mendapat menafaatnya kannn... hehe...

Sama la kita, mudah2an selamat dr ancaman sebegini... huhu...

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> haaa, camtu la.. Kongsi apa yg ko belajar dgn kitorang yg tak sama bidang dgn ko ni... hehe... Lagi bnyk ko share ilmu ko tu, lagi berkat ko belajar... Lagi senang nak lulus exam sbb ramai yg mendoakan ko nanti... hehehe...

Lumrah manusia mmg camni la.. Sentiasa dengki mendengki... Lagi pelik bila ada yang dengki utk perkara/benda yg tak masuk dek akal...

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> sama la... minta2 dijauhkan dari semua ini... Mudah2an selamatlah kita semua.... Amin...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Sayapun pernah dengar dan baca gak tentang ni. Dorang kata jin2/penunggu2 ni mcm kita jugak, ada yg baik dan ada yg jahat.. Takut terjebak dgn yg jahat tu je laa...

Betol la kan, hanya org yg pernah alami je tau macam mana rasa peritnya tu... huhu...

~Kak AZZ~ said...

Cheekleen~> wehhhh.... ada ke behh dgr minyak2 tu... Akak dengarpun naik meremang bulu roma ni tau.... huhu serammmm....

Tu la dia Ustaz yg bg penerangan pasal ilmu pengasih ni... Muka dia sedih sbb simpati dgn nasib org2 yg terkena ilmu tu gaknya... Apa la cheekleen ni... haha...

Mike_Shinoda said...

salam pada tuan punya blog, very interesting info here..sy mintak2 tlg sgt sbab sy disihir pengasih..sy dpt tahu stlah ade seseorg beritahu sy sbab dia bole tgok2 kan org tu sakit atau x..sy di sihir oleh boss sy sndiri (prmpuan berumur 35) dan sy lelaki yg berumur 22..celaka la pmpuan tu..memang lahanat..dia syok kat aku..tp aku x lyn..memang patut pn dah la tua bini org lak tu..geli siall..aahh..ustazz tlg syeee

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »