Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, March 19, 2010

PELIK TAPI BENAR...

Assalamualaikum....

Pernah tengok tak gambar ni...? Kalau yang rajin google tu tentu la pernah tengok kan. Tapi aku ni jenis malas sikit dalam bab2 google ni. Gambar ni pun aku cilok je dari facebook anak buah aku.... hahaha...

Apa pendapat korang? Aku tanya pendapat je tau, bukannya tanya pendapatan korang tu. Kang ada lak yang kata aku ni bizibodi dok tanya2 pendapatan orang.... ekekekeke...



Fuiiyooo.... Tengok tu, sehingga mencecah tanah..!! Ni kalau buat kerepek untuk jualan raya konpem masyuk ni.... hikhikhik....



p/s: Kalaulah kesemua pokok2 pisang kat belakang rumah aku ni berbuah camni, alamatnya akan keluarlah ayat2 sebegini....


makcik kayoooo..... makcik kayoooo.... makcik dah kayoooo oooiiii.... muahahahaha.....
.

18 Tukang Tembak:

hatim a.r said...

fuh ni kalau dapek benih dia ni kak osah la lahap cekodok je tiap hari kan

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

kalo xslap nie pisang gajah kan?? pesang nie mmg slalu pnjang smpai cecah tanah.. :)

tp den xminat kerepek pisang.. den lebih suko kerepek ubi.. :)

annie said...

mangg..samo tonggi buah ngan poko, dapek ke omak sey ni..happy gilo deh..

زهرة حلوة said...

salam..
subhanallah...
peliknye!
=) tp pokok ni kt ne eh?? malaysia ke kaq??

Luffy said...

berapa tandan leh jual tu
memang kayo

kakpah said...

bajo apo yang dipakai agak e, kan?

Erna said...

bolih makan ko pisang ni..soram lak nengok e..

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> hahaha... tu la pasal.. Tapi makan cokodok hari2 tak jemu ke... Kang asek ulang2 ke toilet je...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda... Tak tau la ni pisang apa sbb pestaim tengok ni...

Akak suka gak kerepek ubi, tp takleh mkn bnyk sngt sbb angin... Nnt abeh sakit2 badan... huhu...

~Kak AZZ~ said...

annie~> samo la dgn omak akak tu... Kok dapek sopokok pun dh girang mek amek ati dio gak ehh... hehe...

~Kak AZZ~ said...

زهرة حلوة

wassalam.... Pelik tapi benar...

Akak tak tau la pokok ni kat mana.. Mungkin kat Asia jugak la kott...

~Kak AZZ~ said...

Fatt~> memang sah kayooo.... hahaha... Entah2 jantung pisang tu pun lagi mahal harga dia...

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah~> tak tau la bajo apo tu kak... Kok tau, leh gak nak cubo tabur kek pokok2 pisang omak blakang umah ni haa... hehe..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> ontah la kak... Kok burung boleh makan, kitopun boleh la makan kott...

Tp tu la, mcm cuak gak nak makan pisang polik2 ni... Kang tetibo yoo kito jd tinggi mcm tu, haru jadi ehh nnt... hehehe...

kucinsiam said...

subhanallah..

~Kak AZZ~ said...

Ween~> Keajaiban yg Dia cipta... :)

kucinsiam said...

2 la kan,kakAazzz...
tanda2 kebesaranNYA..
"kun fayakun"
emmmm...

~Kak AZZ~ said...

Ween~> hehehe... betul la tu... semuanya tanda2 kebesaran DIA...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »