Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, March 20, 2010

TIADA TAJUK: Hmmmm........

Assalamualaikum....

Sekadar menempek lagu2 yang mempunyai senikata/lirik yang sedikit sebanyak memberi makna kepada diri aku... Biar aku sorang je yang layan lagu2 ni ehh... Sebab aku tau korang konpem layan Lady Gaga yang gagap dan gagah tu.... muahahahaha...







p/s: Biarkan aku melayan perasaan jap... Cuacapun dah mula nak mendung... hahaha...
.

10 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe... laie sorg kakak ku melayan kejiwangan nya... :)

hatim a.r said...

cuaca mendung sebab akak nyanyi ke?ngehngeh

ArmaniWhite said...

layannnn kenangan silam eh kaka azz./.ekeke

Erna said...

azz..lagi la..lagu2 dia ni akak suka gak...

kucinsiam said...

ritu TERjumpa dj dave...
tinggiiiiiiiiiiiiiiiiiiii urgnya,kak azz..hihi

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> wassalam Linda...

Nak kata layan jiwang tu takde la sangat... Cuma suka dgn lirik lagu2 ni.. penuh bermakna... hehehe... (kaber line...)

~Kak AZZ~ said...

Hatim~> mungkin jugak la... huhuhu...

sian den kena remove.... hahaha....

~Kak AZZ~ said...

Nami~> ha'ah laa.... abeh tu nak layan apa lagi... ekekekeke...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> lagu2 zaman dorang ni mmg best kan kak... Bukan mcm lagu2 skang ni yg tah apa2 tah... hehe...

~Kak AZZ~ said...

Ween~> wahhhh.... opkos la dia tinggi.... Still ensem kan d.j dave tuu... hikk3...

ada mintak sain otograf tak Ween... :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »