Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 26, 2010

PLEASE DON'T HURT ME....

Assalamualaikum.....

Kadang-kadang kita disakiti... Dan kadang-kadang kita juga menyakiti... Sama ada dengan niat ataupun tanpa sedar, ianya tetap SAKIT. Terimalah semua ini dengan redha dan sabar. Anggaplah KESAKITAN ini sebagai PERENCAH di dalam MASAKAN kita. Lagi banyak PERENCAH yang digunakan, lagi SEDAP masakan kita itu. Jika TERLEBIH atau TERSALAH perencah pula, ianya mungkin MEMUDARATKAN... Persoalannya, BERSEDIAKAH kita untuk menerima segala KESAKITAN ini...???

Malam tadi terLAYAN lak lagu ni... Berlaku sedikit banjir kilat walaupun tiada hujan yang turun.... haiisshhhh......





Nota bernas campur sengal: Kita mungkin boleh memaafkan. Tapi adakah kemaafan yang kita berikan itu benar-benar ikhlas. Jika ikhlas, kenapa kita tidak dapat melupakan segala kesakitan itu sedangkan kita tahu selagi kita terus mengingati, selagi itulah jiwa dan hati kita SAKIT....

6 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

huhuhu... sebenarnya kesakitan yg kita alami hanya ilusi kita.. cuba maafkan diri kita dulu sebelum kita memaafkan org len.. insya Allah segala kesakitan ini akan ilang... :)

kak Erna said...

azz..kita ni manusia kan..kot tak takan ada omputih kata..FORGIVE BUT NOT FORGET..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Lynda... OO.. camtu ke... hehe... Takde yg sakitpun sebenarnya... hehe...

Yg sakit tu orang lain... :p

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Wahhh... Spiking akak skang ni yoo... hahaha...

Boto la tu kan kak... Kdg2 kito ckp kito dah lupo dan maafkan, tp skali-skala kito ungkit balik kisah2 tu... Camno tu... haha...

nolez said...

renung2 kan...

~Kak AZZ~ said...

Nolez~> Nak renung apa tu.... Nak renung mata akak ke... huahuahua...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »