Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, May 13, 2010

SIAPA NAK MAIN TEKA-TEKI...??

Assalamualaikum....

Aku ada satu teka-teki nak bagi korang. Kalau korang rajin berfikir dan nak cuba menjawab, dipersilakan. Kalau korang malas nak melayan teka-teki ni, suka hati ko la labuuuuu.... Akupun malas nak paksa-paksa orang ni... kwangkwangkwang.....

Teka-tekinya berbunyi begini:

Japppp... Sebenarnya aku copy paste je teka-teki ni dari satu page tu. Jangan marah haaaa....

Ni dia teka-tekinya. Sila baca dengan penuh emosi untuk mendapatkan pemahaman yang maksima. Kalau dah benar-benar faham, barulah boleh dapat mencari jawapannya. Tak gitu bang aji...?? Abang aji mana pulak ni... Tetiba je kuar nama dia.... Ni la kesannya bila terlalu asyik melayan drama tempatan.... hakhakhak...

Okay... okay.... okay... Teka-tekinya berbunyi begini:

Ada sepasang lipan sedang merayap-rayap di atas jalanraya. Bila sampai je kat satu simpang tiga, si lipan jantan tiba-tiba menjerit kesakitan. Manakala si lipan betina pula terus kehilangan dua batang kakinya....

Soalannya: Ke manakah hilangnya dua batang kaki lipan betina tersebut... dan kenapakah lipan jantan itu menjerit kesakitan...??


Nota bernas campur sengal: Ada mata pandang.... ada telinga dengar.... ada mulut DIAM...!!! Ni slogan untuk para pengutuk pasukan badminton Malaysia... Takdo kojo lain.... asek nak mengutukkkkkk yoooo... Bagi ponampa kang terus bisu... hohoho...

4 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..maleh nak piki..apo sal pulak orang lain yang ilang kaki..orNG Lin pulak yang menjorit..

~LP Lum~ said...

salam kak azz ~

huhuhu... sebab dorg slah jln.. xtau nak pilih jln yg mna 1... :p

cHeRyNa PiReS said...

lipan jantan tuh ngado2 la kak...adoii...

* apasal akak punya blog macam takde update...tp bonar eee ado...

patut asek miss...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna, Linda dan Sha..

Mekasih ya sudi cari jawapan utk teka-teki ni... Jawapan dah update dah.... harap berpuas hati dengan jawapan itu ya... hahaha..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »