Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, August 2, 2010

MEHH LAA SINI: Tengok la yaa.. pastu order... ngehhh3..

Assalamualaikum....

Sekadar promosi sempena raya yang akan datang tak lama lagi... Sebelum puasa ni, eloklah bajet dulu mana-mana yang perlu. Salah satu yang perlu tu adalah baju raya... hehehe... Mehh la tengok koleksi jubah ni. Sangat sesuai untuk segala jenis majlis, bukan setakat raya je... Nak pakai masa konvo U pun boleh maaa... Apa lagi kalau pertama kali nak jumpa bakal mak mertua... Sesuai gittewww..... ngeeeee....




Aku kata: Aku dah mula membizikan diri. Maaf la ya kalau tak dapat nak blogwalking atau komen macam dulu-dulu. Aku selalu lepak kat fb je, sekadar memerhati dan diperhati... huhuhu..

6 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

sma ar ngan sy... :)
bz skang nie...

kak Erna said...

azz..dah mual bzz yo..akak bula poso nanti pun bzz gak..maklumlah kan..balik dah potang..macam2 nak disediokan..

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda.... Tu la kan... Takpe, kita masih lg boleh jeling menjeling... ;p

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Nampak gayo ehh cmtu la kak.. Tp fesbuk jonguk gak skali skala w/pon bz... hikhikhik...

kakpah said...

weh... dah ado suasano rayo dah ni. poso pun bolum kehkeh...

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah> Hahaha... amek mood la dulu kak.. baru ado somangat nak poso... ;p

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »