Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, August 15, 2010

MENU HARI KE-5 RAMADHAN

Assalamualaikum...

Menu berbuka puasa hari ni agak meriah sikit. Penuh meja kat dapur aku ni. Jom tengok apa agaknya menu-menu tu. Aku tempek separuh je gambar yang ada tu ehh... =)

Ni la namanya kuih "kolopong". Sebabnya bila masak dia terapung je.... haha...


Sebelum kena golek dengan kelapa....


Bila dah siap, maka jadilah dia kuih buah melaka... kihkihkih...


Nugget ayam permintaan dari anak-anak sedara...


Keropok lekor juga permintaan dari anak sedara....


Sambal tumis udang + petai. Masakan dari omak den laa... Terus menerus dari dalam kuali antik... hahaha...


Aku kata: Cepatnya masa berlalu. Tup-tup dah nak masuk seminggu dah puasa. Risau wehh baju kastemer dengan baju adik beradik ada yang belum siap lagi ni... Wahai cuaca, letrik dan mood... tolonglah bagi kerjasama yaa.... huhuhu...

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..nak kolopong..tadi cadang nak buek..tak do pulak kelapo tuo..kalau guno kelapo masak..mau tersekat kelapo e.kek anak tokak kan..kosat..waaa..memang meriah menu azz ari ni..makan pulak ramai2 kan..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Hehehe... Boto tu kak... Kalau guno nio masak, mmg tosokat kek anak tokak... mula la nak batok yoo kann...

Dah abeh la kak kolopong ehh... Tak sompek nak agih2kan kek orang...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »