Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, September 24, 2010

BULI: Akupun boleh gak jadi pembuli... hahaha...

Assalamualaikum...

BULI: Akupun boleh gak jadi pembuli... hahaha...

Boring lak rasanya hari ni. Badan aku sengal semacam je. Dua tiga hari ni aku banyak menghabiskan masa dengan menternak lelemak je... huhuhu.... Ada yang jeles ke.... hikkk...

Untuk menghilangkan rasa boring ni, akupun apa lagi. Mulalah mencari mangsa untuk aku buli. Mangsa kali ni adalah si Popok... hahaha.. Abeh tu, dah dia ni asyik menyelit je kerjanya. Mana aku lepak, situ la dia menyelit. Pastu dok sondol-sondol muka aku dengan muncung dia tu. Dah la mulut tu busuk.. eeeiii... Rasa macam nak sembur ridsect je kat mulut dia tu...

Sedang berusaha untuk meloloskan kaki dari penyepit rambut tu... =)

Aku ni takde la buli yang teruk-teruk. Setakat buli-buli manja tu boleh la... kehkehkeh... Buktinya, takde sedikit calarpun kat Popok tu...

Alololo... Teringin nak pakai crown ke... ;p

Sian dia jadi mangsa buli... Muka toyer semacam je... hahaha....

p/s: Takde mood laa... Nak gelakpun malas... huhuhu...

6 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..jangan membuli..sian kat dia..bukan banyak pun rambutnya nak di cepit tu..

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

berbara aje muka dak popok tu... :))

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Hehehe.... Biar dia kak... nakal sangat...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda... Hahahaha... Kalau tengok live lg kelakar muka dia.. Mcm la sakit sangat kena sepit tu... hehe..

ckLah@xiiinam said...

Pssst, Popok!
Kau pancut sikit sofa cantik tuan kau tu! Buli lagi! Buli Lagi!





He..he...

~Kak AZZ~ said...

CkLag~> Hehehehe... Cuba la pancut kalau berani... Kena jahit lobang tu nanti... =D

Popok ni belum pnh lg buat perangai.. Tp yg lain2 tu ada harapan nak kena transfer tu.. haha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »