Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 21, 2010

SUKA HATI AKU LAA...!!!

Assalamualaikum....


Semalam berperang dengan malware...
Hari ni berperang dengan periuk lak...
Barulah adil dan saksama... hehe...

Mana boleh duduk mengadap skrin je kan...
Perut nak kena isi jugak...
Macam kereta laa..
Kalau takde minyak, mana boleh jalan...
Kecuali la 'kereta' mainan...
Ponnn.... ponnn... ponnnn...
Kehkehkeh...

Tapi, kereta mainan boleh gak jalan...
Guna bateri laa...
Hikhikhik...
Takde bateri, guna tali laa..
Kasi ikat sama dia...
Pastu tarik...
Ahakk...


Menu aku tengahari ni dan bawak ke malam kang adalah...
Tadaaaaa......
:
:
:
:


Masak asam pedas ikan kembung + tomato...
Sedap tak sedap belakang kira...
Jangan nak membebel kalau tak sedap...
Dah la malas nak masak...
Ni nak bebel je kerjanya...
Huhhh...



Suka hati aku la nak letak gambar yang sama dua kali...
Blog aku....
Aku punya suka laa...
Ahakk...
Berapa kali ahakk daaa....
Suka hati aku laa....
Ekekekekeke.....

Jangan marah tau...
Senyumlah selebar-lebarnya...
Kerana senyuman anda itu sangat berharga...!!!
Muka yang masam kalau buat masam makin masam jadinya...
Berapa kali masam lak ni...
Suka hati aku laa...
Kakakakaka....

Daaaaa...
Jumpa lagi di lain coretan....
Jangan rindu kat aku tau...
*Pitammm....*


Aku kata: Kalau rambut bercabang, boleh dipotong... Kalau lidah bercabang, nak potong jugak ke...??

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »