Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 27, 2010

HOBEN JANG HOBEN: Den tak kigho.. Apo nak jadi, jadi laa.... =D

Assalamualaikum....

Sabtu ni perlawanan akhir Piala Malaysia...
Pasukan bertanding adalah Negeri Sembilan bertemu Kelantan...
Sejarah tahun lepas berulang lagi...
Dua pasukan yang sama berentap sekali lagi...

Namun apakah situasi yang sama akan berulang kembali..?
Bergaduh dan membaling objek serta mercun..?
Tuduh-menuduh sambil menuding jari..?
Semua pihak tak akan mengaku kesilapan masing-masing..
Apatah lagi bila 'ketua' sendiri seolah-olah 'meredhakan' kekecohan ini...
Hmmm..... =D

Ramalan si sotong mengatakan bahawa Negeri Sembilan akan menang. Masalahnya, si sotong tu pun dah mati. Dia sendiri 'terlupa' untuk meramal jangka hayat hidup dia... hahaha... (siapa laa punya keja ni.... ;p)

Aku tak risaukan sangat kekalahan yang 'bakal' menimpa Negeri Sembilan. Sudah tentu aku nak pasukan negeri kelahiran aku ni menang. Namun, aku lebih risaukan keselamatan para pemain dan penyokong Negeri Sembilan yang ada kat stadium tu nanti. Aku rasa adalah lebih wajar jika pasukan bomba disediakan kat tepi padang bola tu. Kalau nampak je ada asap yang keluar dari tempat duduk para penyokong, tak kira la penyokong manapun, terus je sembur dengan semburan yang paling laju. Biar dorang tu tercampak terus naik kat atas bumbung stadium... Boleh gitu..??

Aku tak nak cakap banyak. Kang ada pulak yang boikot blog aku ni. Dah la blog ni takde perisai nak cover aku.. Apa lagi misai... pon takdok jugok... kehkehkeh...

Jom waghih...
Kito samo-samo layan lagu pembakar semangat ni... Pembakar semangat ya...
Bukan pembakar stadium...
Oooppsssss...!!!!


Nyanyi samo-samo jommm....

Hoben Jang Hoben... 4X

Daghi sawah tughun padang...
Kini kau dah pandai nondang...
Kali ini misti monang...
Bukan susah cukup sonang...

Hoben Jang Hoben.. 4X

Sumbek gol banyak-banyak...
Biar sampai jaghing kuyak..
Main biar hati-hati...
Jangan masuk gol sendighi... (masuk gol sendighi)

Hoben Jang Hoben.... 4X

Duo satu kocik bona...
Ompek satu sonyum leba...
Kalau buleh tujuh kosong...
Biar dio balik molopong... (molopong... molopomg...)

Hoben Jang Hoben... 4X

Hoben Jang Hoben... 4X

Yam Tuan sokong kito...
Montoghi bosa sokong kito...
Undang luak sokong kito...
Jangan buek malu muko...

Hoben Jang Hoben.... 4X

Bukan main bola lisut...
Bukan main bola tampa...
Biar dio oghang tokojut... (tokojut... tokojut...)
Kito monang Pialo Malaysia..

Hoben Jang Hoben.... 4X

Hoben Jang Hoben... ben... ben... ben... ben...


Aku kata: Masih terbayang lagi bagaimana penjaga gol Kelantan menendang seorang pemain Negeri Sembilan (si hensem itu laa...) gara-gara dia berjaya menyumbatkan gol. Tu baru tengok kat tv tu... Kalau tengok 'live', trauma agaknya aku ni dengan bola... Mujurlah insiden ni bukan berlaku pada masa perlawanan akhir... Kurang-kurangkan la makan budu tu ya.... =)

10 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..mmemang osah sodap lagu e..
akak panggil emi dongar,..mengekek2 dio golak.he he..tak pahamla mak kato e..

kakpah said...

moh kito hoben...

miss chekleen said...

adeh akak..takleh nak karaoke bersama la lagu ni..ahahaha..

semoga semua penyokong yang pegi nanti selamat la hendaknya..aminn..

maiyah said...

hoben jang hoben ;)

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Tahniah kepada kedua2 pasukan.
Hanya yang terhebat layak ke final.
Satu pasukan yang paing hebat.

Tapi ramalan sisotong dikira terbatal kerana ia sendiri dah 'mati'!

Kita doakan agar perlawanan kali ini lebih 'mesra alam'.

TQ

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Hehehe... kolaka kan lagu ehh kakk... Pueh la akak jd translator utk si Aimi tu yoo... Panjang lagi sobona ehh lagu ni.... Tak dayo nak naip... haha...

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah~> Mohh dogheh... Jangan lupo bawak kayu sebatang... hahaha....

~Kak AZZ~ said...

Chekleen~> Ekekekeke Leen.... Leen kena nyanyi lagu anak tupai... haha..

*Mudah-mudahan semuanya selamat....

~Kak AZZ~ said...

Maiyah~> Kita pompuan dok diam2 je tau... Biar yg nama Ujang je pegi hobin... ekekeke...

~Kak AZZ~ said...

Admin P&P~> Waalaikumsalam.... Nampak gayanya takde harapan la N9 nak menang sbb sotong dah mati dulu... haha...

Betul la tu.. mudah-mudahan pemain dan penyokong lebih ke arah semangat kesukanan...

Btw, terima kasih ya sudi singgah dan komen... =D

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »