Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, October 30, 2010

MASAM-MASAM MANIS... :P

Assalamualaikum.....

Aku nak menayang gambar lagi ni... =)
Gambar apa wehhh...???
Apa lagi, gambar makanan la... ;p
Masih lagi manggunakan resepi yang sama...
Cuma bentuk acuan aje yang berbeza..




Inilah rupa bentuk acuan untuk puding jagung yang aku buat tadi. Penutup tu adalah untuk menutup lubang tu ya. Tadi aku gunakan acuan warna kuning tu. Ngam-ngam je isi puding kat dalam tu. Kalau aku gunakan acuan warna putih tu, konpem tak muat sebab kecik sikit saiz dia... Banyak lagi bentuk penutup tu, tapi tak tau simpan kat mana. Rembat aje la peten ikan bawal tu... hehehe....


Inilah namanya puding jagung ikan bawal... muahahahaha...





Ini pulak rupa acuan yang aku gunakan hari tu. Harap ada yang dah faham macam mana boleh terbentuk gambar-gambar kat atas puding tu yaa... Lepas ni boleh la pergi cari acuan macam ni kat giant ke... tesco ke... carefour ke... Jangan cari kat kedai jahit dah la... kehkehkeh...


Gambar kitar semula... ;p


Jeruk mangga made by my mum... :-)


Aku kata: Emmm... Nyumm... nyumm... nyumm... Hingga tak terkata sedapnya... =)))

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..tak aci..tunjuk gmbar puding..tak de hal punya..akak boleh masak sendiri..tunjuk gambar jeruk mangga ni yang tak tahan ni..terliur..baik pos kan sikit..he he..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Huhuhu... Kalau la akak dok dokek, dah lamo dah sy htr kek rumah akak jeruk ni kak...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »