Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 6, 2010

TANDA INGATAN: Terima kasih teman... =(

Assalamualaikum...

Sebelum Syawal melabuhkan tirainya, ingin aku memaparkan beberapa SMS yang aku terima dari kawan aku samada kawan nyata ataupun kawan siber sebelum dan selepas Ramadhan hari tu... Sengaja aku paparkan di sini sebagai kenang-kenangan dan penghargaan untuk mereka... =)

Sesungguhnya aku amat menghargai segala kiriman SMS tersebut biarpun aku tahu ada diantaranya adalah merupakan forwarded SMS. Apa yang penting adalah tanda ingatan mereka pada aku yang jauh ni.. huhuhu...

Antara SMS2 tersebut adalah:

SMS dari CT: (Kawan masa belajar menjahit dulu).
Peluklah Ramadhan ini seerat mungkin kerana tiba masanya kita terpaksa melepaskannya. Andainya Ramadhan ini yang terakhir, moga ia yang terbaik di sisiNYA...

SMS dari Fatimah: (Kawan masa kerja dulu).
Perkataan yang cantik... ALLAH...
Lagu yang merdu... AZAN...
Novel yang menarik... AL-QUR'AN...
Senaman yang baik... SOLAT...
Diet yang mujarab... PUASA...
Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak...

SMS dari Amer: (Kawan siber/chatting @15).
Jika semua harta adalah racun, maka ZAKATlah penawarnya... Jika keseluruhan umur adalah dosa, maka TAUBATlah ubatnya... Dan jika seluruh bulan adalah noda, maka RAMADHANlah pemutihnya. Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak...

SMS dari Emma: (Kawan siber).
Bismillahhirrohmannirrohiim...
Ya ALLAH... YA RAHMAN... YA RAHIM...
Muliakan saudaraku ini...
Ampunkan dosanya...
Bahagiakan keluarganya..
Sembuhkan penyakitnya...
Pulihkan kesakitannya...
Atasi penderitaannya...
Permudahkan rezekinya...
Teguhkan imannya...
Kuatkan kesabarannya...
Beri kenikmatan ibadahnya...
Jauhkan dia dari fitnah...
Hindarkan dia dari musuh...
Dan Lindungilah dia dari hasutan dan gangguan syaitan serta iblis...
Aminnn...
Selamat Menyambut Hari Raya Puasa 1431H, Maaf Zahir Batin....

SMS dari Anis: (Kawan sekerja).
Salam Lebaran Dari Kami Sekeluarga...

SMS dari CT: ( Rajin dia ni hantar sms).
Walau langkah tak bertemu...
Tangan tak berjabat...
Ucap tak bertatap...
Tapi izinkan hati memohon maaf...
Zahir dan batin...
Selamat hari raya aidil fitri daripada CT dan....

SMS dari Hanum: (Kawan sesama belajar menjahit).
Pelita diletak di atas para...
Nak dinyala di tepi perigi...
SMS dihantar pengganti kad raya...
Tanda ingatan aidil fitri...
Selamat hari raya, maaf zahir batin...

SMS dari Misran/Ina: (Tak faham weyyyy.... hahaha..)
Nyimpan jenang nang jero tin...
Arek digowo mareng suro...
Keluputan kulo lahir batin...
Salah silap nyalok ngapuro...

Bocah cilik mangan sego...
Sego dipangan karo gulo...
Wes suwi orak ngomong jowo...
Dino royo njaluk ngapuro...

Buko poso lawuh e gereh...
Njegor sunge dicaplok boyo...
Keluputanku sing akeh-akeh...
Kito 0-0 lah yo?
Selamat hari raya maaf zahir batin. Dari kami sekeluarga...

SMS dari Kak Ara:
Biar renggang di fana dunia...
Biar hina di mata manusia...
Biar semangat semakin tua...
Biar harta semakin tiada...
Biar akal semakin berusia...
Biar jauh kedudukan kita...
Biar jurang pangkat kita...
Jangan tergadai silaturrahim antara kita...
Selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir batin ikhlas daripada....

SMS dari Amer: (Lagi...)
Senyap tak bererti hilang...
Diam tak bererti lupa...
Jauh tak bererti putus...
Walau di mana kita berada...
Kita tetap sama...
Sejauh mana kita pergi...
Kita tetap junjung langit yang sama...
Maaf jika ada khilaf dan salah...
Selamat hari raya...
Maaf zahir batin...

SMS dari..???
Ketenangan ada dalam IMAN...
Bahagia ada dalam REDHA...
Sihat ada dalam SOLAT...
Damai ada dalam ZIKRULLAH...
Maka harmonilah JIWA...


Aku kata: Terima kasih TEMAN... Moga ikatan persaudaraan kita terus utuh... Amin...

4 Tukang Tembak:

kakpah said...

salam azz.. err.. boleh copy ni. simpan untuk raya tahun depan hiiiii...
itupun kalau umur panjang ek..

kak Erna said...

salam azz..mano akak punyo sms..tak do pun..ha ha..mano nk ado..no.pun tak ado..he he..rajin yo azz..salin balik..tulis kek blog..mesti kawan2 azz..suka..

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah~> Wassalam kak... Boleh je kalau nak copy kak... Lagipun ayat2 ni macam nasihat dan ingatan jugak kann...

*Moga Allah panjangkan umur kita... Amin....

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Wassalam kak... Tu la dehh.. Dok tanyo mano dio punyo sms tp nombor enpon pon takdo... hehehe..

*Kawan2 saya ni tak taupun pasal blog saya ni kak... Sayakan suka privacy.. hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »