Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, November 1, 2010

KANTOI: I know what you did behind me... :p

Assalamualaikum.....


Biarkan gambar berbicara.....
(^__^)



Konon-konon ajak main.... ;'p


Buat muka boring.... haha...


Okay.... Line clear...


Cari tempat strategik...


Mulakan 'serangan'....


Hoyeaaaaa... Berjaya juga akhirnya 'memijak' kesayangan 'Dia'... hahaha...
'Dia' tu aku laa... huhuhu...



Aku kata: Ada sebab untuk berlembut dan ada sebab untuk berkeras. Semua yang berlaku adalah bersebab... :-)

8 Tukang Tembak:

kakpah said...

nasib baik dia tak melabur kat situ. hiiii...

Nina said...

Haha... mujur dia tak kencing kat situ.. Kalau tak mau berasap je laptop tu...

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehhee.. cumelnya dia.... :)

kak Erna said...

azz..dio nak nolong tu..sian..ponek monaip..di tolong e lah..he he..

~Kak AZZ~ said...

Kak Pah~> Waduhh... Jangan la cakap cmtu kak... seriau sy dengo... huhu...

~Kak AZZ~ said...

Nina~> Nasib baik kann.. hehe...

Btw, thanx singgah dn komen ya.. :)

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda... Masa kecik cmni je dia comel... lepas 2/3 bulan nnt buruk la rupa dia tu... hehe...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Ha'ah kak.. memang menolong boto dio tu... abeh semuo dipijak ehh.. laju yoo skrin naik ateh.. hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »