Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, November 13, 2010

CUSTOMERS ALWAYS RIGHT..? Banyak yang tak betul ada laa... =))

Assalamualaikum....


Hari tu dia kata nak hantar kain...
Tunggu punya tunggu tak sampai-sampaipun..
Ingatkan dia tak jadi nak hantar...
Ataupun dia hantar kat orang lain...
Tak kisah la kalau camtu...
Tak kecik hatipun..
Rezeki masing-masing.... kannn...
Redha aje la... :-)

Tup-tup dia hantar jugak...
Alhamdulillah laa... rezeki aku la tu kan...
Tapi dia nak cepat..
Sebab nak pakai baju tu untuk jamuan...
Padahal aku baru je siapkan dua pasang baju dia...
Ni baru betul namanya PEREMPUAN...
hahahaha...

Aku cakap aku tak jamin boleh siap atau tak ikut masa yang dia nak tu...
Sebab aku masih ada tiga pasang baju yang masih dalam proses...
Mujur yang dua pasang tu dah hampir siap...
Masih ada tinggal sepasang lagi...
Belum usik langsung lak tu.. adehhh...

Aku ketepikan dulu kain yang sepasang tu...
Padahal kain tu dah dihantar dulu dari kain dia...
Sebab nak jaga hati 'regular kastemer' punya pasal... :P
Sedangkan waktu tu badan aku sangat la tidak sihat...
Bahu aku bengkak, pinggang aku sakit...
Penuh bertampal dengan koyok...
Tapi aku gagahkan jugak potong dan jahit baju dia...
Kerana dia 'regular kastemer'...
Namun aku dah bercadang nak kenakan caj tambahan...
Sebab dia nak cepat... kann...
Walaupun dia 'regular kastemer'...
^___$

Baju dah siap, cuma tinggal 'finishing' je...
Tinggal menyembat mana yang patut....
Tup-tup dia kata tak kisah la kalau tak siapkan baju tu cepat...
Dia kata kesian lak kat aku terkejar-kejar buat baju tu....
Hehh... Senangnya dia cakap...
Aku kata kerana nak siapkan baju dia, aku kena tolak ketepi dulu baju kastemer lain...
Kalau aku kena bebel dengan kastemer tu, macam mana..?

Bebel tu aku masih boleh terima la...
Biasa la orang tua, memang bebel je kerja dorangpun... kannn.... =)
Cuma aku sangat-sangat tak suka bila orang cakap aku jenis lambat buat kerja...
Lepas tu pulak ada yang jadi tukang karut canang kat semua orang...
Kata, tak payah hantar kain kat aku sebab aku lambat buat kerja...
Padahal dorang tak tau apa masalah yang aku hadapi...

Kadang-kadang letrik takde... Selalu sangat takde....
Macam mana nak jahit, sebab aku gunakan mesin letrik...
Kadang-kadang hujan dengan kilat petir lagi...
Macam mana nak jahit, sebab aku gunakan mesin letrik...
Takut terkena renjatan pulak nanti...
Tu belum termasuk dengan rutin kat rumah ni lagi...
Yang remeh temeh semua tu nak kena ambil kira jugak...

Entah laa...
Kalaupun dia 'regular kastemer'...
Tak perlu la perlakukan aku macam ni...
Aku tau la dia dah banyak 'melabur'...
Terima kasih aku ucapkan...
Tapi jangan la sebab itu, aku dipandang sepi...


Aku kata: Teringat zaman kerja kilang dulu.. Cukup bulan dapat gaji, tak payah nak fikir apa dah... Rindunya suasana dulu.... hmmmm.... **Orang lain malu nak mengaku kerja kilang.. Kenapa agaknya ya... Hina sangat ke kerja kilang ni.... :P

4 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..huish..macam tu punya orang pun ada ke..
nasib jugak la azz..sabar tu kan..
apa nak malunya azz..adik akak..sampai la ni keje kilang..dan dah ramai pun orang datang jumpa dia..mintak tolong rekemen masuk kerja kat kilang tu..ok je dia..janji cari rezeki yang halal..

Tijah said...

engineer pun kojo kilang gak kak. huhuhu

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Ado kojo kosong lg tak kek kilang tu kak... Ingat nak apply la... hehe...

*Ramai org yg masih anggap kojo kilang ni kelas bawahan kak... huhu...

~Kak AZZ~ said...

Tijah~> Engineer tu pangkat ehh bosa... semuo org pandang... tak macam operator... huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »