Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 11, 2010

GAMBAR KUCING BERJALAN DALAM AKUARIUM IKAN...???

Assalamualaikum....


Waahhh...
Hebat betul anak kucing aku yang sekor ni...
Kecik-kecik lagi dah pandai berjalan...
Bukan jalan yang biasa tu laa...
Yang tu bebi kucing baru beranakpun boleh buat.... ;p
Tapi yang ni berjalan dalam akuarium ikan...!!!
Tanpa bantuan alat pernafasan lak tu...
Hebat...!! Sangat sangat hebat...!!
Bangga aku jap... ^___^

Kucing korang boleh ke buat camtu..??
Konpem tak boleh punya laa...
Sebab kucing korang kan takut dengan air...
kihkihkih...


Ini ikan laa... Bukan kucing.... hehehe...


Haaaa....
Yang kat bawah ni baru la gambar kucing tengah berjalan kat dalam akuarium ikan tadi...
Rilek je dia ambil angin dan bau kat situ.... hahaha...
Mujur tak kena "sengat"... =D

Korang tengok aje dulu gambar-gambar ni ehh...
Aku nak keluar kejap...
@___@

:
:
:
:
:
:
V

Cantik jugak pemandangan kat dalam "laut" ni...
Ehhh... ada "kapal selam" laaa.... Bestnya.... **kehkehkeh....


Macam ada bau ikan sadin je ni.... **sambil kembang-kempiskan hidung.... ;p


Mana ikannya ni...???
Huwaaa.... dah kena tipu....
Air takde, patut la ikanpun takde jugak....
huhuhu....


Aku kata: Lu kena bebbb....!!! Kakakakakakaka.... laaarrriiiiiiiiii.........!!!
Lu = Korang laa... hahahaha....

7 Tukang Tembak:

Jibam said...

nakal u ni..rs nk cubit2 je pipi.

kak Erna said...

azz..tak tau lah sape yang kena..he he.

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe... terkagum sekejap... ^.6

~Kak AZZ~ said...

Jibam~> Eeeiii....

cubit je la pipi sendiri... pipi ko kan tembun... hahaha...

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna~> Hehehehe...

Kucing la yg terkena tu kak... haha...

~Kak AZZ~ said...

LP Lum~> Wassalam Linda...

Terkagum je ke..?? Takde terpengsan ke... terlopong ke... hehehe...

zih@n said...

hehe..dh agak dh..klu ada air bleh msuk tv3 la..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »