Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 10, 2010

LAGU TUDUNG PERIUK... :P

Assalamualaikum...


Pernah dengar lagu tudung periuk...??
Alaa.... Lagu tudung periuk yang pandai menari tu...
Issshhh... Tak kan la tak pernah dengar langsung haiihh...

Nak aku nyanyikan ke..??
Boleh je... kehkehkeh...

**Fokus tauu... :p

Kainlah yang buruk...
Kain yang buruk berikan kami..
Buat menyapu...
Buat menyapu si air mata....
huhuhu....

Saya kunci lirik iniiiiiiiiii........!!!




Sebenarnya aku nak cakap pasal kain batik ni je. Gambar kat atas ni adalah merupakan kain sarung batik yang telah ditransformasikan menjadi baju kurung kedah. Baju ni kepunyaan mak kawan aku. Okay jugak buat baju... kan... Pakai baju dari 100% bahan kapas ni memang selesa, lebih-lebih lagi musim hujan macam sekarang ni... Sejuk je kannnn... =D

Ye la, daripada kain batik tu bertimbun-timbun dalam almari, baik buat baju je. Beli kain batik mahal-mahal, ada yang batik Jawa la, batik Ganu la, batik Langkawi la, pastu tak pakai sebab sayang... tup-tup bila tengok balik, dah habis berlubang-lubang kena tebuk dek lipas... Tentu timbul seribu penyesalan lepas tu.... ye tak..??

Lagipun kain batik ni orang pakai masa dalam pantang je. Aku kat rumah ni pun dah jarang pakai kain batik. Aku lebih selesa pakai tracksuit dengan suar cerut yang aku jahit sendiri je... Tapi aku suka pakai baju kurung kedah ni. Soooo selesa... Takde la nak nampak bayangan benjol yang bersepah kat sana sini... ahakkss... =))

Aku kata: Aku dah mula intai-intai kain batik mak aku yang bersusun dalam almari ni. Nampak gayanya ada la kain batik yang bakal 'missing in action' nanti... hehehe...

4 Tukang Tembak:

kak Erna said...

ha..jago2 mak cik..ado budak nak songlap kain batik tu..nak buek baju kodah..he he..
azz..kain batik arwah mak akak banyak boto kek dalam lemari rumah kampung tu..tah apo koba e..kalau tak di jongok kan..

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe.. sy pun xpenah guna kain batik kecuali wat kemban aje... ^.^

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Kono amek la kain2 tu kak... Sayang kok kono makan dek lipeh nnt...

Akak buek la baju kodah lak.. hehe...

~Kak AZZ~ said...

Lp Lum~> Wassalam Linda...

errrr... stetmen yg sangat jujur dan berani... hahahaha...

*pssttt... sama la kita... diam2 tau... kihkihkih...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »