Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Monday, November 8, 2010

TERIMA KASIH DAUN KELADI: Sila la datang lagi... :-)

Assalamualaikum...

Tolong laa jangan gelak... huhuhu..

Blog aku tak popular. Blog aku tak best. Blog aku banyak merapu je. Blog aku dengan owner blog tak glemer. Okay takpe, sebab memang akupun jenis yang low profile... =D

Blog popular boleh cecah lebih dari 500 hingga 700 visitor setiap jam..!!! Takpe la, sebab blog tu best dan menarik. Owner blog tu pulak ada rupa dan kerjaya yang bagus. Aku apa ada..?? Okay takpe, aku terima hakikat kekurangan yang ada pada aku dan blog aku ni. Perlu ke aku bersusah payah mencari meja semata-mata nak nangeh kat celah meja tu..? Rasanya tak perlu kot... Masih boleh diperbaiki mana yang kurang tu... kannn... *sedapkan hati sendiri... =)))

Blog lain tayangkan graf visitor untuk sehari tapi aku tayangkan graf untuk sebulan. Sebab blog aku takde yang nak masukpun. Sehari nak dapatkan sorang visitorpun payah. Maka terpaksa la owner blog menjenguk selalu blog dia.... ^__^

Ni graf untuk sebulan. Tak sampai 300 visitors pon. Kalau aku kata ni graf untuk seharipun takde siapa yang tau kecuali DIA. Tapi aku bukannya penipu, apa lagi untuk menipu benda macam ni.... huhuhu.... *Lupa pulak nak crop bahagian tertentu, kalau tak boleh jugak menipu sunat... :-)


Terima kasih la pada semua visitor terutama sekali yang datangnya dari blog pertama tu. Kalau la dorang boikot blog aku, mau aku terjun gaya nyamuk tiruk kat air kolam ikan keli aku ni... :p


Nasib baik takde keywords yang merapu... Semuanya sopan-sopan je macam aku jugak... *sila jangan pengsan kat sini ya.... hahaha...


Walaupun jumlah kehadiran visitor dari negara luar ni sikit je, namun aku dengan rasa rendah diri dan berbesar hati ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas kehadiran korang. Tak kisah la kalau korang masuk tak sampai 2 minitpun.... hehehehe... Namun begitu, ada kalanya visitor dari luar ni lagi lama melepak kat sini daripada visitor dalam negara sendiri... (^__~)


Aku kata: Terima kasih daun keladi... Jika datang tu, tolong la klik nuffnang tu sekali... hahaha....

***************
Update:

Yiiihhaaaaa....... The Blues sudah bambambammmm... LEBAMmmmm... *sukasukasukasukasangatsangat...

8 Tukang Tembak:

Nina said...

hehehe...

sama2... sbb sy ni silent reader je. Blog akak ni okay pe.. Bnyk gak info yg sy dpt kt sini... mekasih gak kt akak.. :)

the blues tu pasukan chelsea ke? padan muka kalah... LOL

ibundo said...

hahaha.. tulisan yang begitu syahdu ni sebona e mengarah suruh klik nuff. togolak den.
azz, akak kan, tulih bukan sobab nak suruh orang datang jongok. tapi kalau nak jongok okay gak hehe..

Unknown said...

salam kak azz~

sama ar sy pun.. blogger picisan aje.. xde sape yg nak pndang pun.... :)

Acik Erna said...

azz..akak tak tau pun nak buek macam azz tu..siap tau pulak tu..berapo orang yang jongok..tak po la azz..janji kita tulih..hati kito sonangkan..

Cik Azz said...

Nina~> Hehehe.. thanx yaa... nnt dtg la lagi dn tinggalkan komen... =)

ha'ah... the blues tu chelsea... suka team tu kalah gak ke..? Cayaaa laa... hahahaha...

Cik Azz said...

Kak Pah~> Jangan la golak kuek bona kak... malu lak sey.. hehe...

Sey pon cm akak gak la... Sapo nak singgah tu singgah la.. post ni sey buek khas sbg penghargaan untuk tetamu, termasuk Kak Pah gak la... hehe..

Cik Azz said...

LP Lum~> Wassalam Linda...

Kita serupaaaaaaa.... hahahaha... =)

Cik Azz said...

Kak Erna~> Kok nak tengok camni, akak masuk yoo kek nuffnang kek blog akak tu... Pehtu akak klik yoo kek bahagian topi tu.. yg ado tulih analysis, keywords, referral dsb nya la...

Boto tu kak... kito ni menulih hanyo utk suko2 yoo... lopeh an apo yang terbuku dan terpondam... hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)