Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, December 22, 2010

HAPPY TOGETHER WITH HAPPY TREE...♥♥♥

Assalamualaikum...

Layan gambar aje la...
Nak bagi resepi malas la pulak...
Lain kali aje la ya.... =D

Resepinya lebih kurang sama je dengan resepi puding nenas mejik hari tu...
Bezanya kali ni aku gantikan nenas tu dengan coklat chip dan gunakan serbuk dadih perisa cappucino...

Brand Happy Tree... Konpem happy manjang lepas makan nanti... =))


Ikut sukatan cawan ni... Kali ni aku guna 13 cawan air...


Susunkan coklat chips... Konon-konon nak nampak cantik la kann... Tapi... **jengjengjeng...


Pelakon tambahan... Siap dengan aksi menjelir lidah. Ni kalau jadi hero miang sesuai sangat ni... hahaha...


Pandangan dari atas... Yang ni aku masukkan kat dalam loyang je sebab acuan tak mencukupi.


Cantik la sangat... **Tak berapa nak menjadi daaa.... :p


Lagi.... :-)


Aku kata: Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Apa tunggu lagi... Jemputlah makan pencuci mulut ni.. Biar manisssss je mulut tu nanti.... =)

4 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

wah........... sgt sdp upanya.... :)
mana gmbr model yg "sodap" semlm?? :p

kak Erna said...

uish..coklat chip tu..budak2 memang minat bona tu azz..mau seminit dah licin tu kan.

~Kak AZZ~ said...

LP Lum> waalaikumussalam Linda...

Sedap sangat sampai dah licin dah pun... =)

Gambar model semalam tu utk tatapan kwn2 fb je sbb friend list kat situ sikit je... Banyak akak dapat dosa sbb gmbr semalam punya pasal. Harap2 org lain takde yg tengok.. ;p

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Kalau ikutkan memang cmtu la kak... Tapi saya tak bagi makan semua... Saya bagi2kan satu bekas utk satu2 masa.... Tak boleh ngadap sekali harung...

Budak2 ni nak kena ajar jugak supaya jangan tamak dan gelojoh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »