Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, December 20, 2010

BANYAKNYA HARTA KARUN DIA... =)))

Assalamualaikum...


Apsal la ngantuk sangat ni...
Huwaaarrrggghhhhhh....!!!
Asyik menguap je dari tadi...
Mungkin sebab malam tadi aku tak cukup tidur...
Semalaman memotong kain...
Sementara ada mood waktu tu, teruskan aje la buat kerja...

Hari ni pagi-pagi lagi anak sedara aku buat hal...
Dia berak dalam seluar lagi... huhuhu...
Padahal sebelum tu aku baru je lepas mandikan dia...
Kalau ikutkan dia memang tak nak mandi sebab air kolam tu tersangatlah sejuknya...
Tapi aku mandikan jugak, tak nak manjakan sangat budak tu...



Lepas mandi tu, aku ajak la dia sarapan...
Aku dah keluarkan nugget untuk digoreng...
Mak aku pulak dah siap buatkan lempeng gandum...
Rotipun dah sedia atas meja, dengan biskut marie...

Aku bagi seketul roti kat dia...
Dia makan sikit, pastu dia cakap "oti ni tak shedapp la..."
Aku suruh dia makan lagi...
Dia kata "adik nak aget (nugget)"
Okay la kalau camtu... Aku simpan balik roti dia tadi...
Tak lama lepas tu aku tengok dia mencangkung kat atas kerusi tu...
Aku suruh dia duduk balik sebab takut dia terjatuh nanti...
Lantai dapur tu licin, kerusi tu pun licin jugak...
Tapi dia tak nak duduk, terus je menyangkung...

Akupun tengok la... Cakap kat dia kenapa dia tak nak duduk...
Tup-tup aku nampak seluar dia basah...
Ada air kat atas kerusi tu..
"Laaa... Apsal adik kencing atas kusi ni.."
Dia diam je...
Pastu aku suruh dia turun sambil tarik tangan dia...
Dia macam tak nak bergerak...
Akupun mula la nak angkat dia...
Tup-tup aku bau semacam je...

"Waaaaa.... Ya Allah dikkk... Adik beyak ke..?"
Dia diam lagi sambil tangan sebelah menekup bontot...
Mak aku dah mula bising...
"Dah bosapun beghak dalam suar... Eeeiii..., apo la nak jadi dongan kau ni dikk.."
Aku tarik dia supaya turun...
Rupa-rupanya dah banyak "harta karun" yang terkumpul kat dalam seluar dia tu...
Aku pimpin tangan dia, bawak dia pergi bilik mandi kat luar...
Tak jadi masuk situ, bawak pulak dia masuk jamban...
Sampai tercicir-cicir "harta karun" tu kat depan pintu bilik mandi tu...
Huhuhuhu...
Nasib baik bilik mandi tu kat luar...

Aku suruh dia teruskan misi meneran kat situ...
Sambil tu, aku siram dua baldi air kat "harta karun" yang tercicir tadi...
Tak sanggup den nak kutip harta ittewww.... **yuck...
Selesai tugas tu, aku tenguk pulak dia kat dalam jamban tu...
Aku selesaikan seluar dia yang "berharta" tu... **LOL
Sampai nak termuntah aku dibuatnya...
Punya la busyukkkk...
Lagi busyuk dari beyak si Popok... =))

Tergendala misi aku nak goreng nugget...
Mujurlah mak aku tolong gorengkan...
Selesai je semua kerja, aku ajak balik semula budak tu bersarapan...
Dan diapun makan la nugget tu dengan rasa gembira... =D

Aku kata: Eeeiiii... Tak mayuuuu...!!! Beyakk dalam syuarr.... hahaha....

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..bapo tahun umur e tu..memang dok ngan azz ko..maso cuti sekolah yo..
tak do la sunyi kan..

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Cuti sekolah ni je kak... Umor dia baru 4 tahun hehe...Rumah nenek dia dekat je kat sini, tp dia lebih suka duduk rumah Uwan dia...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »