Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, December 27, 2010

INIKAH TANDANYA C♥NTA...???

Assalamualaikum....

INIKAH TANDANYA C♥NTA...???

C♥NTA ohh C♥NTA....
C♥NTA itu sangat luas pengertiannya...
C♥NTA itu sangat besar pengorbanannya...
C♥NTA itu bisa membunuh...
C♥NTA juga amat membahagiakan... ♪♪♪

Dalam C♥NTA ada derita...
Dalam C♥NTA ada gembira...
Dalam C♥NTA ada pura-pura..
Dalam C♥NTA penuh tanda tanya serta prasangka...


dino love icon Pictures, Images and Photos


C♥NTA datang tanpa diundang...
C♥NTA pergi tanpa dipaksa...
C♥NTA sering beralih arah dan silih berganti...
C♥NTA sejati sukar dicari...

Semua makhluk Allah berhak untuk mempunyai rasa C♥NTA itu...
Semua makhluk Allah diberi peluang untuk melahirkan istilah C♥NTA tersebut...
Samada melalui perkataan, ungkapan ataupun perbuatan serta pemberian hadiah...
Serlahkan rasa C♥NTA itu jika ianya benar-benar jujur dan ikhlas...

Terlalu besar nilainya ungkapan C♥NTA itu...
Hingga tak tahu nak kata apa dah...
Terimalah lambang C♥NTA ini dariku untukmu...
☺☺☺
:-:
:-:
:-:
V
Nampak tak?? Tak jelas ehh...
Okay.. Kita zoom-in bagi jelas...
☺☺☺
:-:
:-:
:-:
V
Dah nampak dengan jelas? Lambang C♥NTA yang diukir itu? Serta sebutir permata hasil dari ikatan C♥NTA yang suci dipersembahkan oleh sang puteri ini...
☺☺☺
:-:
:-:
:-:
V
Inilah dia rupanya si puteri serama... Bertelur sebiji riuh sekampung. Kan dah kena kurung... ♫♫♫....


p/s: Ayampun pandai buat ukiran C♥NTA tu... Ni yang rasa tercabar ni... ☺☺☺

6 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..ha ha ha.ado2 yo..pandai ayam serama tu yo..
tapi lagi pandai azz..menulis..kagum akak baco e..

kakpah said...

tu ayam yang buek? Osah kagum e.. Tolo e tu jadikan bako. Mosti bako ayam cordek hahaha...

Mrs. Cuppycake said...

huish kak azz ni, berpuitis semua, last2 keluar cerita ayam..Hahaha...Ayam skang pun pandai nak bercinta...siap love2 lagi tempat mengeram ea..:p

~Kak AZZ~ said...

@kak Erna

~~> Mekasih kak sebab kagum dengan ayam tu.. Mekasih gak sebab kagum dengan tulisan saya ni... Kagum yo koo, adiah2 takdo koo... hehehe..

~Kak AZZ~ said...

@kakpah

~~> Kak Pah... Tu ayam tu la yg buek kak.. Saya donga bunyi kaih2.. Mulo2 tu buek tak tau yo la.. Pehtu bilo tengok yoo, dah ado tando tu kek polistrin tu...

Tolo ehh dah masuk an kek dalam koli kak... Untung2 sapo yang makan tu cordik jugak la nanti... hahahaha..

~Kak AZZ~ said...

@Mrs. Cuppycake

~~> Mrs. Cupppycake.. Nak buat cerita pasal cinta ni kena la ada unsur2 puitis sikit, barulah syiokk... hikk...

Tu la kan... Akakpun terkejut gak masa mula2 tengok that sign of love made by ayam serama tu... hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »