Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, December 30, 2010

APABILA ANAK HARIMAU MULA MENGAUM...

Assalamualaikum....


Auuummmmmmm....!!!
Auuuuummmmmmmmmm....!!!
Auuuuuummmmmmmmmmmmm.....!!!

Tiger Witch Pictures, Images and Photos

Tu bunyi anak harimau mengaum tau... ☺☺☺
Kuat bunyinya tu sebab walaupun masih lagi bergelar anak tapi sudah berjaya menangkap seekor burung yang sangat besar dan sombong...

Burung apa...??
Burung murai ke..??
Burung murai nak buat apa... Kecik sangat... Bukannya kenyangpun...
Makan burung murai nanti bebelnya macam murai jugak... ☻
Ni dapat tangkap dan makan burung BAIK PUNYA...
Burung apa lagi kalau bukan BURUNG GARUDA...
ha♫ha♫ha♫ha♫ha♫ha

TAHNIAH untuk pasukan MALAYSIA...
TAHNIAH untuk semua PEMAIN...
TAHNIAH untuk JURULATIH...
TAHNIAH untuk SEMUA yang terlibat...
Atas kemenangan itu, esok korang semua boleh cuti.....
Yabedabeduuuuuuuu.... ♥♡♥
TERIMA KASIH PM... LEB♥U laa...

Dan....
TAKZIAH berjuta-juta kali untuk pasukan INDONESIAL...
Suka-suka je tukar nama MALAYSIA jadi malingsia...
Kurang ajar punya manusia...!!!


Apa kata kita panggil ultraman kasi hentam sama dia.... hahaha...



TAHNIAH sekali lagi untuk semua...
Semoga tahun baru 2011 akan lebih menyerlah lagi dan lebih kuat lagi ngaumannya...
Jangan tidur lagi ya adik-adik... =D



Aku kata: Selamat menyambut tahun baru untuk seluruh rakyat MALAYSIA. Moga kita semua terus dilindungi Allah... Ya Allah, Kau jauhilah negaraku MALAYSIA ini dari segala ancaman jahat...Kau hapuskanlah semua musuh dalam selimut ini Ya Allah... Amin..

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

amboi..suko amek hati e..dah monang he..he..
akak suko gak..suko sobab cuti.

~Kak AZZ~ said...

Kak Erna> Suko la sobab monang...
Sy ni mmg cuti sokmo kakk... hehe...

Akak boleh la balik kampung lagi kann... dah cuti tu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »