Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, January 20, 2011

MENCUBA ITU LEBIH BAIK DARIPADA MEMBUTA ♫♫♫...

Assalamualaikum...

Stop "bebeling" for a while...
"Bebeling" buat penat mulut je...
Satu apapun tak dapat...
Makin lapar ada la...
♫♫♫♫♫♫

So, let's start cooking...
Main campak-campak aje laa...
Kalau menjadi, boleh la makan dan bagi jiran kiri kanan rumah...
Kalau tak jadi, boleh lempar kat ayam...
Kelas ayam omak den makan coklat chip dengan badam...
Tentu dorang akan rasa gembira sakan... haha...
♫♫♫♫♫♫
Fall And Jump Pictures, Images and Photos

Takde resepi khusus untuk masakan ni...
Tak tau nak letak nama apa...
Janji buat sudah...
Nasib baik menjadi la jugak...
Walaupun sebenarnya tak berapa nak menjadi...

Malu sebenarnya nak letak gambar ni...
Pastu bila fikir balik, apsal lak nak malu...
Gambar makanan je pon... **Bukan makanan Jepon... :P
♫♫♫♫♫♫





Nasib baik menjadi sikit. Melepas la ayam-ayam tu nak merasa... Padan muka...!! Ada hati nak makan benda camni... haha...


Aku kata: Rilex la bebbb..!! Jom makan jom... ♫♫♫lalalala♫♫♫

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..sian ayam..melopeh..tapi..seronok la..tuan2 ayam..sobab dapek mkaan sodap punyo..
gunon ruti yo azz..kalau dan coklat chip ni..memang laku boto kek gumah akak ni..

~ Kak Azz ~ said...

Kak Erna> Hehehe... sian kan ayam2 tu..

Ha'ah kak, guno roti... pehtu curahkan susu cair, tolo, gulo, butter sikit dan topung jagung sikit... Main hontam yoo ni kak.. Mmg budak2 suko coklat chip ni...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »