Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, January 13, 2011

TAYANG MENAYANG AJE...

Assalamualaikum...

Tempek gambar je la ya...
Sekadar untuk tayang menayang... :-)



Yang ni aku bagi kat jiran sebelah rumah. Dan sebagai balasan, dia bagi aku lauk masak asam keladi... Slurrppp....!!! Sedapnyaaaaa.... hehe.. (gambar lupa nak ambik daa...)




Mak aku kata banyak sangat pewarna yang aku letak. Dia kata bau 'inci'.. Tapi aku rasa okay je...


Corakan yang tak berapa menjadi... Cuba lagi lain kali ya... ;)


Aku kata: Walaupun ada ujian yang mendatang, rezeki makin murah... Syukur sangat-sangat... Alhamdulillah....

6 Tukang Tembak:

baincardin said...

lapor le....^_^'

*Kali ni encik Dave Hills pun suka HDR! Jom layan...^_^

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

mcm sodap aje... :)

kak Erna said...

azz..apo ado pado ghupo..yang ponting raso..boto tak..he he..

~ Kak Azz ~ said...

Baincardin~>

Lapor ke? Sila la makan kuih ni ya.. hehe..

Akak dh tengok dh gambar2 tu... Cantik dan kreatif sekali... Teruskan usaha tu ya..

~ Kak Azz ~ said...

LP Lum~>

Waalaikumussalam Linda..

Sodap la jugak... Sampaikan kucing akak makan yg balance tu.. huhu..

~ Kak Azz ~ said...

Kak Erna~>

Boto tu kak.. Yg ponting boleh masuk tokak... dan konyang... hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »