Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, January 10, 2011

TOLONG INGATKAN AKU...

Assalamualaikum...

Puas hati tak...???
Puas..??
Tak puas..??
Alaaa.... Cakap la betul-betul...
Isshhh....!!

Aku puas hati sangat....
Sebab budak ni menang AJL malam tadi...
Walaupun aku tak berapa kenal sangat dengan dia...
Melainkan lagu Jangan pegang-pegang...
Duduk renggang-renggang tu...

Juara Lagu adalah pengikhtirafan untuk lagu dan pencipta lagu tu sendiri...
Bukannya atas dasar penyanyi tu baru atau lama...
Bukan juga sebab dia dikenali ramai atau tidak...
Mana-mana lagu yang liriknya bagus dan ada mesej tersendiri pasti akan mendapat penilaian... Dan perhatian...

keputusan ajl25

Tengok aje Aizat yang mencipta dan menulis lagu sendiri...
Begitu jugak dengan Yuna...
Faizal Tahirpun sama jugak...
Cuma tahun ni Yuna tidak bernasib baik...
Tapi takpe, aku suka persembahan dia...
Faizal Tahir pulak bagi aku agak keterlaluan...
Sesuai la dia dapat persembahan terbaik...
Hafiz comel dan Shahir lak gabra je lebih... hehe...
Stacy bagi aku dah selalu sangat dengan aksi begitu...

Persembahan peserta yang lain tu kira okay la...
Tapi aku paling suka persembahan dari Siti Nurhaliza...
Best sangatttt....
Sebab tu aku tengok AJL sampai abeh...
Sebab nak tengok Siti....
kihkihkih...

Okay, kat sini ada lirik lagu Ana Raffali...
Apa kata kita hayati lirik lagu ini dan fahami apa yang tersirat dan cuba disampaikan oleh pencipta sepenuhnya iaitu Ana Raffali sendiri.
Semua orang berhak untuk diberi peluang.... kann...

Jom layannnnn....



TOLONG INGATKAN AKU - ANA RAFFALI

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita


Jenguk fesbuk jap. Terjumpa la pulak page ni...
Entah apa la motif dorang create page camni kan...
Nak tengok jugak ke..??
Sila tekan jendol sendiri ehh.... haha...

Aku kata: Harap-harap dia kekalkan imej sopan dia tu. Jangan pulak lepas ni ada 'designer' murahan yang nak taja dia dengan baju yang tak cukup kain. Mungkinkah imej berbaju kurung ni akan menjadi ikutan dan menenggelamkan imej si pemakai bikini..?? Mudah-mudahan si pemakai bikini tu akan terus tenggelam...

Nota untuk Ana: Kalau Ana nak tempah baju kurung, meh la tempah kat akak... Akak amek murah je dikkk.. hikhikhik...

6 Tukang Tembak:

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehhee.. xtngk pun AJL.. mak den yg tlg tgkkan.. xlarat ar kak nak tgk.. sbb rsanya AJL dedulu laie best dr skang./.. :)

apa pun tahniah buat ana raffali... :)

kak Erna said...

azz..apo lotak lirik..lotak la youtube..
akak lansung tak ponah donga lagu ni..he he..

-[miracle]- said...

heee, lagu ana best lahh.
even sbnrnye ta paham sgt.
maksud tersurat woo :D

~ Kak Azz ~ said...

LP Lum> Waalaikumussalam Linda...

Minat jugak mak Linda dgn AJL ehh.. hehe... Mmg la AJL skang ni tak berapa nak best berbanding dulu sbb dh mcm2 genre lagu yg masuk bertanding... Jadi berkecamuk sikit..

~ Kak Azz ~ said...

Kak Erna> Dah lotak dh youtube ehh... hehe..

~ Kak Azz ~ said...

Miracle> Kena la fahamkan... Lagipun seni ni mcm2 tafsirannya... hehehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »