Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, February 18, 2011

BREAKING NEWS FROM...??

Assalamualaikum...

Ini ada sedikit berita tergempar..!!

Jangan lari wehh...!!!
Baca la dulu...!!
Ishh kome ni, asal berita tergempar je semua pakat nak lari...


Hai para Nuffnanger!

Buat pengetahuan anda semua, kali ini Nuffnang ada satu lagi program yang sangat menarik untuk dikongsi bersama anda semua! Okay, agak-agak anda semua, bilakah kali terakhir anda keluar dan meluangkan masa bersama famili anda? Sebab kalau anda masih belum ada rancangan untuk famili anda dan inginkan aktiviti untuk mengisi hari minggu anda, apa kata kita ramai-ramai menghebohkan Karnival Hore Hore yang bakal menemukan anda dengan bintang tanahair kita yang tersohor – Aznil Hj Nawawi – di Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi, tidak lama lagi!

Ya betul! Penyampai radio, pelakon dan pengacara serba boleh ini (atau lebih dikenali sebagai Pak Nil) akan memanaskan lagi hari anda nanti dengan konsert sulungnya yang bertempat di Taman Tasik Titiwangsa! Selain aksi spontannya, anda semua akan turut dihiburkan dengan nyanyian dan tarian Pak Nil yang akan diiringi dengan penari dan kumpulan poco-poco nya yang pastinya tidak akan membuat anda kering gusi! Bukan itu sahaja, beberapa artis popular juga akan turut diundang sebagai tetamu Aznil yang akan menyempurnakan petang untuk acara bersama keluarga itu.

Ramai yang mungkin bertanya, eh, boleh ke Uncle Aznil ni bernyanyi? Lagu apa yang bakal dinyanyikan nanti? Haa kalau nak tahu, kena la datang dan tengok sendiri! Konsert ini berkonsepkan kekeluargaan. Jadi, kalau anda rasa nak bawa anak-anak dan isteri beserta ibu bapa anda, konsert ini memang idea yang terbaik! Kalau nak bawa satu kampong pun lagi boleh!

Buat pengetahuan anda, konsert ini akan berlangsung pada:

Tarikh: 12 Mac 2011 (Sabtu)
Masa: 8.00pm – 10.00pm
Tempat: Taman Tasik Titiwangsa

Dah catit dalam kalendar ke belum? Kalau dah, Nuffnang ada satu lagi kejutan buat anda semua! Sebagai rakan media online kepada Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi anjuran RYE Production, kami di Nuffnang akan memberikan 30 tiket Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi kepada 30 blogger yang terpilih!

Untuk memenangi tiket ini, senang saja. Anda semua cuma perlu tinggalkan komen anda di post ini dan lengkapkan slogan berikut, “Dalam banyak-banyak artis, Aznil berjaya mencuit hati saya kerana…

30 komen terbaik akan memenangi sepasang tiket ekslusif ke Konsert Hore Hore Bersama Aznil Hj Nawawi pada bulan hadapan!

Bukan itu sahaja, buat peminat setia Pak Nil yang ingin turut serta ke konsert ini tetapi tidak berpeluang untuk memenangi tiket-tiket ini melalui Nuffnang, jangan risau! Sebab anda juga boleh mendapatkan tiket tersebut dengan melayari www.ticket2u.biz untuk membuat tempahan tiket melalui Internet. Untuk pertanyaan lanjut mengenai tempahan tiket, anda juga boleh menghubungi Yati Rahman di talian 019-6601195 atau Amir Hamzah di talian 019-3406832 atau 03-78850848. Jadi tunggu apa lagi? Jom pergi beramai-ramai dan tinggalkan komen anda sekarang!

Boleh check kat sini jugak ya kawan-kawan peminat Aznil..

Aku kata: Jom pakat-pakat serbu Taman Tasik Titiwangsa ni jom... Ni la breaking news from Nuffnang.... hehe...

6 Tukang Tembak:

kakpah said...

aduyai azz.. malehlah nekpah ni nak tokinja2 kek sanun. Buruk bona ghupo eh..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

azz baru tahu ko orang nogori sembilan.maaf makcik ni terslow. aznil nawawi ni tak sombongkan, lagi pun bukan cam lagi az tu. kelakar dengar komen kak pah.

~LP Lum~ said...

salam kak azz~
hehhee.. suka2 paknil tp sy xsuka bila dia nyanyi... xbest... :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Kito poie lepak2 yo la kak.. Tak pun kito jogging koliling tasik tu.. Kok pengsan, spital bosa dokek yoo.. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Hehe takpe... Tak amek ati pun... Mmg sy org negeri...

Mmg Aznil tak sombong.. sbb tu ramai yg suka dia...

~ Cik Azz ~ said...

Lp Lum>

Waalaikumussalam Linda.. Hehe.. sian Aznil..

Takpe la, mungkin dia mmg sesuai jadi pengacara je, bukannya penyanyi...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »