Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, February 14, 2011

FABREGAS dan FAZLEY YANG COOL...

Assalamualaikum....

Dulu, ada sorang kawan aku ni, selalu bercerita pasal Fabregas ni...
Apa saja yang berkaitan dengan Fabregas dia tau...
Kiranya dia ni fanatik tegar si kapten Arsenal ni la...

Lama-kelamaan aku pulak terminat kat si Fabregas ni...
Dan tersangkut pulak minat pasukan Arsenal...
Tapi aku tidaklah seperti kawan aku tu...
Aku hanya sekadar suka-suka je...

Kalau dah terlampau minat, nanti apa saja keburukan yang diperkatakan umum akan menjadi duri kat hati kita. Itu yang aku tak nak tu. Kadang-kadang tu aku terkritik jugak si Fabregas kesayangan dia ni... haha... Tapi, mujurlah dia boleh terima kritikan aku tu. Takpe, kita tak perlu bergaduh sampai keluar semua caci maki hanya kerana bola...


Cesc Fàbregas Soler
"semua bisa jadi macan" it took me 10 minuts to learn that! hehehe.

Aku suka dengan status Fabregas kat atas ni. Nampak macam dia seronok melayan peminatnya. Ayat "semua bisa jadi macam" tu adalah merupakan komen dari seorang peminat Indonesia.

Selain dari Fabregas, aku juga suka mengumpul kata-kata motivasi dari Fazley Yaakob kerana ianya sedikit sebanyak memberikan aku semangat...

Ahmad Fadzli Yaakob
Jika seorang teman itu sering membuat kita 'down' dan hilang semangat, maka dia bukan seorang teman yg baik. Move on! Cari teman baru!

Apa pendapat korang dengan dua status Twitter ni...? Bagi aku, mana-mana yang menyenangkan hati aku, aku follow je.. Apa kata kita cari kawan baru yang lebih menyenangkan jiwa dan minda. Keep move on...!

Aku kata: Kenapa agaknya ada segelintir manusia yang suka menjadikan Twitter atau FB sebagai jalan alternatif untuk menjaja cerita atau perang mulut. Lepas tu, semuanya main maki hamun bagai. Hebat ke kita kalau kita mengeluarkan ayat-ayat makian dan cacian ni..?? Marah sikit-sikit dah la kot... hehe...

4 Tukang Tembak:

kakpah said...

toksah cakap la pasal bola ni. kpah nak tengok csi, abang sobolah nak tengok MU. Bilo bising2 dihalau e sughuh bloging..haha.. Fabregas? ado ges ko..

OO.. kau duk rombau. Ingat an duk tampin. Apo2 pun ekau totap waghih..

Fariq said...

erk... macam ke macan tu?? wakakaka.

tu je komen.. malas nak jawab lelebih,, kang kena saman.. saya orang susah.. :p

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Hehehe... Abang akak minat MU gak kooo... Boleh la geng dgn sey ni.. haha..

Yo la kak, kito ni waghih...

~ Cik Azz ~ said...

Fariq>

Macan tu macam la... Kan orang Indon yg letak komen tu...

Ye la, akakpun takmo komen lebih2... Akakpun orang susah jugak ni... susah nak kontrol makan.... kehkehkeh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »