Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 23, 2011

APA ADA DI SEBALIK DAUN YANG BERGOYANG..??

Assalamualaikum....

Apa ada di sebalik daun yang bergoyang..??
Cuba perhatikan betul-betul..
V
V
V

Dah nampak sikit dah...
V
V
V

Ooo... Pandai ko cari tempat 'menyorok' ehh... haha...
V
V
V

Okay takpe... Kasi peluang dia jadi 'model' barang dua tiga minit...
V
V
V

Lagi... Dia tengah 'syiok' tu.. Konpem tak peduli dah... :P
V
V
V

Kuat jugak dia 'melekap' rupanya... =D
V
V
V

Eiiii.... Apa lendir-lendir ni... Yuck...!!
V
V
V

Rupa muka tak tau malu...
V
V
V

Ini 'hukuman' yang sepatutnya ko terima.. ;)
V
V
V


Aku kata: Jangan 'melekap' kat balik pokok atau tempat tersorok. Nanti bila ada orang panggil ko bab*, pandai pulak ko marah <--- Nota untuk hubungan terlarang/songsang...

10 Tukang Tembak:

D i n said...

KEJAM!!!! wa tidak~~

kak Erna said...

azz..kalau akak tak dola pogang2 tarik2 tu doh..potong daun tompek dio melekap tu.humban an..he he..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

makcik cukup seram ngan siput babi ni. Bukan apa, kalau terpijak, scary nak tengok bawah.pecah.kalau dah melekat susah pulak nak jatuh.

~ Cik Azz ~ said...

Din>

Apa lak kejamnya.. Memang itu balasan yang sepatutnya dia terima... kan.. :P

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Ehh... Kono pogang la kak... Kang dibuek ehh dio lari... Jonuh lak nak koja... kehkehkeh...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Saya takde nak scary kat siput ni ehh.. Tapi kalau yg beso sgt tu saya baling kat jalan je, biar keta or motor yang lenyek.. huhu..

Ejoy said...

adus batal air sembahyang la klu pegang..heheh...

mimie azam said...

braninyer pgg siput....
hehe...
mimie nk tgk dkt pn geli....huhu..
papepn siput nih mmg xtau malu...hahaha

~ Cik Azz ~ said...

Ejoy>

Pegang siput takpe laa... hahaha..

~ Cik Azz ~ said...

mimie azam>

Alaahaii... takat pegang siput ni apa la nak gelinya... Ada orang tu selamba je pegang yang bukan 'hak' dia secara mutlak.. rilek je takde nak geli2 pon.. kehkehkeh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »