Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, February 26, 2011

~ A ~ W ~ A ~ Y ~

Assalamualaikum...

~ a ~ w ~ a ~ y ~
:
:
:
:
:
Berehat seketika dari berblogging dan blogwalking dan fesbuking..
:
:
:
:
:
Badan tak berapa sihat..
:
:
:
:
:
Ehh... Silap. Kesihatan tak berapa sihat..
:
:
:
:
:
Apa aku merapu ni...
:
:
:
:
:
Orang demam, memang macam ni...
:
:
:
:
:
Jangan layan sangat... Huhuhu...
:
:
:
:
:
Sampai hati cakap camtu...
:
:
:
:
:
~ a ~ w ~ a ~ y ~
:
:
:
:
:
V
Fever Sick

Aku kata: zzzzzzzzzzzzz......!!!

8 Tukang Tembak:

kak Erna said...

Azz..rehat yo..poi klinik..makan ubek..bia copek elok e..
jangan lamo bona cuti..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

sekarang musim orang tak sihatlah.anak makcik yg kecik asyik batuk je.kena banyakkan minum air suam ni.

Fariq said...

oh kak azz.. semoga cepat sembuh ye dah kembali berblogging.. :asap

latest -
-Bila Pandangan Orang Disalah Ertikan

Norashiqin Kamaruzaman said...

jln2 ikut kak Azz SINI....n hopefuli cpat sembuh yer...(n_n)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Mekasih kak... Nak rehat sangatpun tak boleh jugak.. Banyak kerja nak buat, tapi takde mood pulak... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Mungkin la sebab skang ni dah mula panas balik dah...

Mekasih ya.. Mudah2an anak Cik Ina cepat sembuh jugak..

~ Cik Azz ~ said...

Fariq>

Mekasih yaa.. ko pun jaga kesihatan jugak. Jangan asyik nak berasap je.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

Norashiqin Kamaruzaman>

Terima kasih atas doa itu... ^__^

Ikut la selagi terdaya... Ikut yang baik2 je ya, itupun kalau ada la... hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »