Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 1, 2011

HILANG..??

Assalamualaikum...

Hilang..??

Bertenang..
Takde apa yang hilang..
DJ bertugas adalah Isma Halil..
Topik yang diberi ialah mengenai hilang yang berkisar tentang kehilangan seseorang samada disebabkan kematian atau melarikan diri dari rumah tanpa dapat dikesan.. Dia tidak mati, tapi hilang..

Aku takde la fokus sangat dengar radio ni sebab tengah leka melayan tv. Entah macam mana, tiba-tiba aku terdengar la perbualan dari seorang pemanggil lelaki ni. Mungkin diapun nak berkongsi cerita atau pendapat. Tak ingat pulak aku siapa nama mamat ni... Tak kisah la tu kan..

Isma: Okay, cuba ceritakan apa yang hilang tu..

Pemanggil: (Dengan selamba menjawab...)
Berat badan saya yang hilang bang...


Hahahahaha....

Laughing Smiley

Terus meledak ketawa aku dengar jawapan mamat tu. Tapi dia dengan Isma rilek je. Ismapun sambung lagi bertanya..

Isma: Ko ni biar betul. Orang tanya pasal hilang lain, ko cakap hilang lain...

Pemanggil: Betul la ni bang. Saya memang telah kehilangan berat badan saya ni...

Isma: Hakhakhakhak... Laughing Smiley


Lepas tu akupun hilang fokus gara-gara tergelak yang keluar secara spontan tadi...

(Lebih kurang camtu la dialog perbualan dorang tu. Tak mampu aku nak ingat secara terperinci haaiihh...)

Aku kata: Terus hilang ngantuk aku... Apa lagi, mehh la gelak sama-sama... hehe... Kalau malu, gelak je dalam hati... kihkihkih...Laugh.

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »