Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Kata bukan sebarang kata..

I learned to GIVE not because I have much.., but because I know exactly how it feels to have NOTHING..

Wednesday, March 9, 2011

SMS ASMARA = RAKAN SEPENGGATALAN..??

Assalamualaikum..

SMS asmara = rakan sepenggatalan..??

Haaa..
Macam hot je tajuk tu kan..?

Tengahari tadi aku tengok WHI dengan topik SMS Asmara Punca Curang yang khas ditujukan untuk pasangan suami isteri yang bermain sms berbaur asmara dengan skendel masing-masing... Ramai yang bagi pandangan serta luahan hati kat fesbuk WHI tu... Ramai jugak yang menjadi tukang sibuk termasuk la aku... hehe... Saja je nak mencelah, apa salahnya.. ya tak..??

Aku malas la nak mengulas panjang lebar mengenai isu ni. Kang tak pasal-pasal terkena balik kat diri sendiri. Bukan semua orang jujur, yang boleh menyimpan sms kita dengan selamat. Buatnya dia hebahkan sms kita tu, camner..? Opkos la kita malu.. kan... Kita punya la jujur simpan semua sms dia, tapi dia dok hebah-hebahkan kat orang. Sakit hati tak? Mestilah sakit. Giler la kalau takde perasaan sakit hati tu. Sebab tu la aku sekarang ni dah tak berminat nak ber-sms atau ber-ym kecuali hal-hal yang penting dan bertanya khabar je. Itupun kalau orang tu takde kat dalam fb aku la.. Kalau ada, tegur kat fb je, lagi senang. Tak perlu nak berselindung di sebalik tirai.. =D

Jom tengok pendapat orang ramai tentang topik ni. Aku main skip je ni. Nama dorang aku terpaksa potong la. Takut ada yang saman aku lak nanti. Zaman sekarang ni macam-macam cara orang guna untuk dapatkan duit.. :-)

Nasihat Dr Tg Asmadi, jika khuatir akan sms yang diterima suami...
1. Jangan terus serang suami... mungkin tak bersalah
2. Siasat dahulu
3. Tingkatkan hubungan dengan pasangan
4. Tanya dengan 'cara' yang betul

  • 1- betul2... bagi ruang untuk memberi penjelasan... amalkan Give and Take..
    11 minutes ago · · 1 person
  • 2- Hanya manusia biasa yg tetap lakukan ksilpan wlaupun trus mencuba @ cuba buat yg trbaik.
    10 minutes ago · · 2 people
  • 3- pkara ni br jer tjadi kt sy..mmg sdh sgt2...tp sy bnyak bsabar.klu tnyer suami ttg sms 2, mmg la x ngaku..last skali sy nk pg keje pg 2, jumpa slendang...tp alahamdulillah skarang nih dh settle, sy bersemuka sdiri dgn ppuan tu.sy bg nsihat kt dia spai dia nangis..sy ckap kt ppuan ni, nnt suatu hari nnt awk akn kwin jg, mkin awk pn trima nsib mcm sy jg, suami awk plak yg curang..ape PRASAAN AWAK???
    4 minutes ago ·

  • Terma baru dari Fiza... "Teman Sepenggatalan" untuk mereka yang melayan kegatalan melalui sms.... :)
    31 minutes ago · · Dislike ·
    • 103 people like this.
    • 50 of 55
      • 1- sepenggatalan...???pkataan baru tu...
        29 minutes ago · · 1 person
      • 2- sbrnye teman sepenggatalan nie akn wujud..jugak jika tdak dikwal..or keduanya2 melayan,..baek lelaki atau perempuan..cth pekenalan alam siber spt fb ni dr sni tkr2 no..lme2 akn msg,call..tkr2 mslh..slh sowg pasti akn simpati atau cair dgn kata2 manis a ksh dr pihak yg mne..tp jika slh sowg pndai mengelak..n slg mgingatkan yg dye da berkwhn atau sbliknya..maka persbhtn itu ta kn terlebih....adat spruh lelaki atau wanita ingin perhatian,dimnje..:)
        24 minutes ago · · 2 people
      • 3-- Kawan sy cakap gunalah istilah rakan birah or rakan biang... Hehe...
        22 minutes ago · · 1 person
      • 4- lelaki kalo die nak cari lain bilex2 masa jer sama gak cam pompuan... kalo tak layan tak jadi...tpi ramai pompuan skg suka laki owg...pelikkan..???
        22 minutes ago · · 1 person
      • 5- wAkakakaka' :D ------------->> (ni komen dari orang lelaki... Gelak je dia..)
        21 minutes ago ·



Selebihnya kena la masuk kat page WHI tu. Macam-macam jenis komen ada kat situ. Pakat pilih je mana komen yang korang rasa bersesuaian dengan topik..

Aku kata: Ni yang macam malas nak tinggalkan komen kat status orang dah kawen ni.. Kang ada pulak yang kata aku nak menggatal dengan laki dia... Baik "Hide" aje golongan yang dah berpunya ni.. kann.. Sila declare status masing-masing ya.. Senang sikit aku nak klik "Hide"... =D

2 Tukang Tembak:

kak Erna said...

azz..rajin boto azz tulih balik yo..
he he..goli lak hati..adok ko toman sepenggatalan.
akak tak nak lah masuk golongan tu..
WHI ni akak tak ponah dapek tengok..sobab akak kek opis laie tu..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Sy copy paste yoo ni kak.. Tak rajin sy nak tulih balik dohhh... Mau patah jari kok tulih semuo tu...

Tu la tu.. Sy pon takut jugak kalau2 termasuk dalam versi cmni kak.. Susah nak bersihkan nama nanti...

Boleh tengok kek Tonton kak.. Rasa ehh ado kuar kek situ... Agak ehh laa...

Next Post Previous Post Home