Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 10, 2011

Aku pasti merindu mereka...

Assalamualaikum....

Aku pasti merindui mereka...

Setelah beberapa minggu kami bersama, kini sudah tiba masanya untuk kami berpisah. Sedih bila memikirkan ke mana arah tujuan aku selepas ini. Mungkinkah pengganti yang sudah sedia menunggu itu dapat memenuhi cita rasa aku. Entah la, akupun tak pasti. Namun, bila melihat wajah salah seorang dari mereka, hati aku merasa sedikit hambar. Ahhh... Hati ini mudah sangat membuat penilaian secara rambang sebelum mengenali kehalusan yang mungkin tersembunyi di sebalik gambaran kasar itu. Sabarlah duhai hati... Ku pujuk hati ini agar tidak terus berduka-lara...

Aku begitu teruja untuk mendekati mereka. Mengenali kehidupan mereka yang dipenuhi dugaan itu seperti memberikan aku seribu satu kekuatan. Jika kekuatan itu sudah dibawa pergi, bagaimana dengan aku..?? Mampukah aku untuk terus berdiri..? Aku yang sentiasa dibayangi sifat mudah putus semangat ini sememangnya amat memerlukan kekuatan untuk aku terus bertahan..

Malam ini adalah merupakan malam perhitungan. Perhitungan yang sentiasa aku nantikan dengan penuh gejolak debaran. Mampukah aku untuk menerima keputusan itu nanti..? Ya Allah, berilah aku kekuatan agar aku tidak jatuh pengsan tatkala menerima kejutan itu nanti. Kalau la ditakdirkan aku pengsan, siapa yang nak angkat aku..? Dah la aku ni gedebak gedebuk beratnya... huhuhu..

Kepada mereka yang seperti aku, yang sentiasa mengikuti siri drama Trilogi Cinta, nantikan episod terakhir drama ini di TV1 pada pukul 10 malam ini. Lupakan seketika bola BPL tu... hikhikhik... Bola tu kat Astro, nanti boleh tengok ulangan sedangkan drama kat TV1 ni susah sikit nak ada ulangan.. =))

Harap-harap malam ni bekalan letrik tidak terputus seperti semalam. Kalau blackout lagi, memang sah-sah awok nak suruh kiter bako awok la tu... Awok kata la soley soley banyak kalipun, kiter tetap akan bako awok... :P

p/s: Aku 'ter'suka pulak dengan pelakon yang bawa watak Badrul tu. Siapa nama dia ehh..?? Ada peluang untuk jadi Rosyam Nor junior mamat tu.. Keep up a good work... kehkehkeh...

6 Tukang Tembak:

Chegu Zubir said...

saje je bagi saspen ingatkan apelah td..hehehehe

jom baca
Tegur Terasa..Tak Tegur Salah

Mr.Kerro said...

adess igt rindukan kat sap der td..huhu

kak Erna said...

azz..dah ingat kan macam ni..tibo maso akak lupo lagi..gogham boto..
nak bona tengok..hari ni nak duduk..bir jangan telolap laie..kot la..duduk boleh jago..he nhe..
ornag tuo ni mang cam tu azz..sonang lolap..sonang jago..

~ Cik Azz ~ said...

chegu zubir>

ngehh3.. sekali sekala nak jugak buat suspen sikit...

Dah terjah dah blog awak tu, tapi tak komen.. Baca dan derma je... =)

~ Cik Azz ~ said...

Mr.Kerro>


Kehkehkeh... Punya la semangat nak tau, kannn.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Takpo kak... sy dah kol akak tadi dah kan.. Kok tololap jugak tu tak tau la nak kato apo dah.. hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »