Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, April 15, 2011

Mentadakpun pandai menjawab... =))

Assalamualaikum...

Mentadakpun pandai menjawab... =))

Masa kecik-kecik dulu aku selalu gunakan ayat ni yang merujuk kepada cara orang tidur. Tapi sebelum 'mengayat' tu, kena la ada 'bahan utama' dia. Dan 'bahan utama' tu sudah tentulah si mentadak.. hahaha...



Kebiasaannya, jika mentadak tu menunjukkan aksi yang tak senonoh seperti mengangkang, masing-masing tak mengaku itu cara tidur mereka, termasuk la aku... kehkehkeh. Semua mengaku tidur dengan penuh sopan dan terkepit je. Dah namanya tidur, mana sedar aksi yang kita buat tu, ya tak..?

Apa kata kali ni kita tanya mentadak cara si Gemuk tidur lak. Kali ni tak boleh la nak mengelak dah sebab dah kena 'shoot'... So, bukti dah ada maaa.... hahaha.... Jom tanya mentadak jom..


Mentadak jawab: Ko tengok la sendiri... wahahaha...






video
Dia tidur lepas aku cari kutu kat badan dia. Punya la lena.. hehe...


p/s: Jangan bela kutu, nanti habis darah kita kena hisap... Kutu zaman moden ni lagi advanced... hehe...

16 Tukang Tembak:

Jejaka Terhangat said...

masa kecik2 dlu slalu la main. ambik gelang getah..sambil ckp "mentadak mentadu macam mana dia tido"..pastu lemparkan gelang getah tu..tgk mcm mane dia gerak. ahaks..tah pape tah.=p

cik aufa faqihah said...

comel nye kucing kak azz ke nih
geram nye :D

Cik Ina minat Do do Cheng said...

alo alo comelnya,baru makcik tahu kucing ni ada kutu. lamanya dah tak mencari kutu, peberet makcik dulu mencari kutu, bukan kutu kucing tapi orang. he he he

noonaQQ said...

mentadak? x brani nk pegang2 menatang ni..lau belalang tu ok la kot..hahaha

kak azz,kucing mmg mcm tu ke gaya tidoq? noona xpnh tgok ni..huhu

SYAF said...

HAhahaha.... YEa Lah Mana kita Tahu Kan Kak azz.. hihi

Mr.Kerro said...

hehe dlu mmg slalu psal mentadak ni... mntadak mentadu mcmne si polan tidur..heheh.. chubby nye kucen... msti best buat tido

kak Erna said...

azz..kemain sigemuk ni..tidur sampai macam tu sekali..nasib baik dio tak terjago maso azz..klik2 ambik gamba tu..

cik aletheea : said...

eh..gemok tido tak sopan..
boleh plak terkangkang gitu..
hahahahhaa
malu..malu.. kasi tutp sket..

~ Cik Azz ~ said...

Jejaka Terhangat>

Akak tak pnh lak main guna gelang getah tu. Memang pegang betul2 mentadak tu pastu tanya dia mcm tanya org je gayanya.. Pastu bila mentadak tadi beri tindakbalas, punya la kitorang suka... padahal kena tipu je dgn mentadak tu... hahaha...

Ko tu yg tah apa2.. ada ke main dgn getah... Penakut nak pegang mentadak ke...? kehkehkeh..

~ Cik Azz ~ said...

cik aufa faqihah>

Yaa... kucing akak la ni... sama comel mcm tuan dia kann.. kann.... hakk3...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Kucing ni sama je dgn kita.. Kutu dorang lagi banyak, pastu laju je larinya.. memekik2 jugak la kucing ni kena kepit dgn saya... haha...

Kann... rindu pulak nak cari kutu mcm zaman kanak2 dulu, duduk berderet2 atas tangga... hehe..

~ Cik Azz ~ said...

noonaQQ>

Ishh... sama je pegang mentadak dgn belalang... dua2 jenis serangga tak berbisa... heee...

Ni gaya dia mengada2... hahaha..

~ Cik Azz ~ said...

Sy@f>

Kannn...


err... apa yg kita tak tau tu..??

Konpius jap... huhuhu...

~ Cik Azz ~ said...

Mr.Kerro>

Laaa... Ko pun main jugak ke benda ni..? Ingatkan orang jepun tak main dgn mentadak.. dorang main dgn otomen je.. kehkehkeh...

Kucing ni kecik lagi laa... Tak puas kalau nak buat tidoq pun.. Kena himpit ada la nnt... haha...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Dio bolakun yoo tu kak... Dio ni mmg pandai bogayo dpn kamera.. macam tau2 lak org nak amek gmbr dio.. hikk..

Kalau kito teleng an kopalo, dio pun ikut teleng an kopalo dio kak.. kolaka nengok ehh.... hehe..

~ Cik Azz ~ said...

cik aletheea>

Kucing jantan takpe kot tido cmtu... mcm org lelaki gak, tido terkangkang... hakk3..

Kann akak dh tutup tu... yg kat dalam bidio tu... hehehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »