Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, April 4, 2011

Tak kisah la bocorpun.. =D

Assalamualaikum...

Betul ke keputusan ABP bocor?

Sebelum keputusan diumumkan, aku dah terbaca kat beberapa blog yang memberikan jawapan tepat untuk semua kategori. Tapi tak kisah la kan, ini hanya keputusan ABP je, tak menjejaskan apa-apapun. Agaknya la... =D

Aku tengok separuh je siaran langsung ABP ni sebab macam biasa la, aku mesti tengok drama Trilogi Cinta yang aku follow dari awal lagi tu. Habis je drama tu, terus aku sambung tengok ABP balik semula.

Aku suka jugak dengan keputusan ABP kali ni. Lagipun tahun ni Tok T tak masuk bertanding, jadi takde la aku nak berdebar-debar sangat. Kalau Tok T masuk jadi calon, opkos la aku nak dia menang. Tak kira la dia dah menang banyak kalipun... Okay la si SS tu menang untuk kategori utama walaupun aku jarang tengok lakonan dia. Dan aku suka tengok gelagat dorang sebelum diumumkan pemenang kategori utama tu.. Sangat kelakar okay... Sakit perut aku gelak... hahaha...


Apapun, tahniah kepada semua pemenang. Dan paling best adalah persembahan penutup dari Tok T tu. Mantap sangat... Aku suka.. Siap ikut goyang-goyang sama... =D


Pakaian artis pulak, aku takmo komen la. Bagi aku, jika kita rasa pakaian mereka tak bagus atau tak bersesuaian, kita tak perlu nak jadikan ikutan. Tak perlu nak salahkan artis dengan mengatakan bahawa pakaian mereka menjadi ikutan peminat. Kita ada akal dan boleh fikir sendiri. Dan kita juga telah diajar oleh ibu bapa untuk berfikir serta memilih mana yang baik dan mana yang buruk.

Janganlah mudah sangat nak salahkan satu-satu pihak. Salahkan diri sendiri kenapa begitu lemah dan mudah terikut-ikut dengan trend terkini. Tepuk dada, tanyalah iman. Mengata lebih-lebihpun buat tambah dosa je. Lagipun dorang mesti dah bersedia dengan jawapan standard. Sudah semestinya orang yang rapat dengan mereka yang akan mengomen dahulu cara penampilan mereka tu. Jadi, kita ni tak perlulah nak bising-bising sangat. Tak suka tengok, jangan tengok. Mudah je kan.

Aku kata: Kata tak suka nak tengok, tapi tengok jugak sampai akhir. Siap mengutuk lagi tu.. Isshh...isshh...isshh... Siapa la agaknya tu ya... **wink... wink....

10 Tukang Tembak:

kakpah said...

akak lagilah tak tengok langsung haha..

kak Erna said...

azz..samo ngan kak pah..tak tengok lansung

nur aisya humaira said...

klakar giler part usop tu..tk leh blah..ahaha

Angah said...

baju kak engku cantekkk...

Pendekar Berkuda said...

bukan bocor...tapi ramai blogger yang buat penafsiran sendiri siapa yang akan menang.... hehehe.... tak usah risau la... tak adanya bocor pun...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Elok gak tu kak... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Yo la.. Sy nengok tu pun sbb nak tunggu CT yoo..

~ Cik Azz ~ said...

Aisya>

Tu la tu... Sakit perut dok gelak je.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Boleh dikatakan semua baju cantik2 kali ni.. Takde la nampak banyak sangat baju yang jenis berkemban2 ni...

~ Cik Azz ~ said...

Pendekar Berkuda>

Tak kisah la kalau bocorpun.. Asalkan tak menjejaskan ekonomi negara dah la.. kehkehkeh...

Kiranya terer la blogger2 ni semua ehh.. Ramalan mereka sangat2 tepat dengan keputusan.. huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »