Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, May 28, 2011

Masanya hampir tiba...

Assalamualaikum...

Masanya hampir tiba...
Untuk bergelar juara antara juara...
Mana satu yang hebat antara kedua-duanya...

Menang atau kalah adat pertandingan...
Yang menang akan menangis kegirangan...
Yang tewas pula sudah semestinya menangis kesedihan...

Penonton dan penyokong kedua-dua pasukan kat negara ni jangan pulak terlampau taksub...
Kalau MU menang, bukannya dapat cutipun...
Kalau Barca menang, bukannya dapat bonus pergi melancong...
Heeeeee.....

Kecualilah kalau pasukan Malaysia yang menang dalam percaturan ini...
Bila agaknya tu ehh...?
Mudah-mudahan... huhuhu...


Atau..


Apsal la dorang ni main pukul dua tiga pagi ehh... 
Mata aku tak larat nak menunggu...
Kalau pukul dua belas tengah malam tu masih kira okay lagi la...
Boleh lagi bertahan...

So, aku bagi peluang kat korang tengok dulu la...
Aku tengok result je pagi esok...
Kehkehkeh....

p/s: Glory.. Glory.. Manchester United... :P

4 Tukang Tembak:

LemonSusu Skyjuice said...

bersengkang mata tgok bola...mestilah x..baik tgok cter korea..kn..kn k.azz..hihiiii...=)
Lionel messi ensem..muhahhaa

Aimi dan Pakcik Hashim said...

Barca 3 - MU 1

~ Cik Azz ~ said...

Lemon Susu>

Korea..???

Kurang minat la citer tu... haha...

Messi..?? Tak berapa kenal lak mamat tu.. huhuhu...

=)

~ Cik Azz ~ said...

Aimi dan Pakcik Hashim>

Haaa....??

3-1...?

Aku ingatkan 1-0 je MU kena... huhuhu..

Keeper sape? Van Der Sar ehhh..?? Patot pencen dah mamat tu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »