Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, May 29, 2011

Musang Berjanggut dan tepung..

Assalamualaikum....

Musang Berjanggut dan tepung... 

Hari ni yang bertarikh 29 Mei adalah merupakan tarikh perginya seorang lagenda seni yang diberi penganugerahan sebagai Seniman Negara iaitu Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Allahyarham meninggal dunia pada 29 Mei 1973 ketika berusia 44 tahun. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.. Al-Fatihah..


Aku selitkan selingan video dari filem Musang Berjanggut ni kerana terdapat beberapa info yang menarik yang boleh digunapakai dalam kehidupan seharian. Ianya juga sedikit sebanyak mempunyai persamaan dengan gambar kat bawah ni, iaitu berkaitan dengan tepung dan tocang dua. 

Cuma bezanya ialah gambar ni berkenaan dengan mencari duit syiling kat dalam tepung dengan menggunakan mulut dan bukannya memisahkan rempah-ratus kat dalam tepung seperti dalam cerita Musang Berjanggut tu..

Orang lain dah bersememeh dah muka masing-masing. Tapi minah sorang tu punya la control dia punya tocang sampai tak sedar semua orang dah berlari. Kalau takde yang menjerit bagitau semua orang dah lari, konpem minah tu dok kat situ lagi.. hehe...

p/s: MU kalah ke..? Kalah la sebab aku tak tengok game tu pagi tadi... huhuhu... Takpe, cuba lagi tahun depan... :-)

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..he he dah namo e tepong..kok tak bersememeh tak monang la jawab e..

Cik Ina Do do Cheng said...

cik Azz maaf dah lama tak ke sini sebab cik ina tengah benggang ngan blogspot hura hara kan blog cik ina.

amboi ko memang peminat setia P.Ramlee, boleh ingat ye tarikh dia meninggal dunia.

Pasal puff tu cik ina belum up entry buatnya. Yang tu cik ina beli puff pastry jenama kawan. ko beli buatlah cam cik ina tu.

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tu la tu.. Sobab tu la sey tak monang... hahahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Takpe... Semua blogger ada masalah camtu... huhu...

Pasal tarikh tu, saya amek kat link yg saya highlight tu..

Oo.. kat sini susah sikit nak cari brand kawan tu.. huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »