Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, May 15, 2011

Tayang lagi...??

Assalamualaikum...

Tayang lagi...?? 
Ishhh... ishhh... ishhh....

Sekali lagi aku nak menayang gambar makanan. Jangan ada yang cemuih dah la ya. Sian aku, penat buat semua ni semata-mata nak menayang. Ya la kan, nak bagi korang rasa, jauh la pulak. Meh duduk kat sebelah rumah meh.. Boleh gak aku bagi sepiring sorang. Tapi sepiring tu takat tiga empat ketul je dah la. Kang jiran lain tak merasa pulak... kehkehkeh...




Apsal macam gaya orang nak uuukkkk... uuukkkk.. je... hahaha...

As usual, you can get this receipe at my blog dapo. This receipe is so simple. All you need is focus with what you're doing... ecececehhh... Perasan macam chef kat cenel AFC lak... ahakkk...


p/s: Sedih sebab si Gemuk aku mati setelah 3 hari aku tak nampak dia. Puas cari-cari tapi tak jumpa. Sebelum tu dia memang sakit tak lalu nak makan. He's gone a day before my birthday.. R-I-P for you Gemuk.. :'( .Gonna miss the moment that we're sharing together...

6 Tukang Tembak:

a!n n!a said...

waaa! besh nye kuih tu..
nak ckit.. :bak
cian ci gemuk. xsempat nak merasa kuih.
xpe k.azz,kat belakang uma a!n byk kucing b'keliaran.
nnt a!n bg k. free je.. :bagus =P

~ Cik Azz ~ said...

a!n n!a>

Nak ke..? Amek la...=)

Takpe la Ain... kucing akak bnyk yg tengah peknen ni haa.... hehe...

Aimi dan Pakcik Hashim said...

mcm tgh uk uk sambil merokok

~ Cik Azz ~ said...

Aimi dan Pakcik Hashim>

Hahaha... kannn...

Buruk giler gaya orang ukk ukk sambil merokok ni.. kehh3..

Cik Ina Do do Cheng said...

Azz kalau ko sebelah rumah cik Ina, memang tak malu nak mintak. Time panas cam ni masuk esbok sedap je berulang makan.

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Hehehe... Kann, sejuk je masuk kt dalam tekak...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »