Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, June 12, 2011

TBC for the next honeymoon.. ♥♥♥

Assalamualaikum...

TBC for the next honeymoon.. ♥♥♥
TBC is to be continue... =)

Ni kuih terakhir yang aku buat sebelum budak-budak kat rumah ni balik ke tempat masing-masing. Cuti honeymoon untuk dorang dah habis dah. Lepas ni kena mengadap buku balik semula. Selama dua minggu bercuti, selama itu la buku sekolah tak berusik.. huhuhu... Itupun dah ada yang mengira untuk cuti yang akan datang. Seronok agaknya honeymoon ni.. Jom kita pergi honeymoon.. ♥♥♥

Ehh, malam tadi aku gorengkan kentang fringg tu untuk dorang. Lepas tu aku buatkan berger untuk makan malam dan bekalkan berger tu untuk dorang makan semasa dalam perjalanan serta buatkan dua botol air stroberi. Gambar takde, malas nak pegang enpon dengan tangan berminyak.. heeeee... Yang ada gambar muffin pisang ni je...



Muffin pisang untuk kali kedua ni aku buat dua adunan sebab kalau satu adunan tu dapat sikit je. Kalau dua adunan tu, maknanya kena gandakan dua la semua bahan yang digunakan, ya tak? Tapi aku kurangkan sikit gula sebab gula dah mahal.. kehkehkeh... Takde la, aku kurangkan gula sebab manis sangat. Dah kurangkan gulapun masih manis lagi muffin pisang ni. Mungkin sebab pisang tu sendiri dah manis ataupun orang yang membuat muffin tu yang manis.. muahahahaha... Sila pitam sekarang.. hehehe...


Untuk muffin ni, aku letakkan sedikit coklat chips. Tu yang nampak hitam-hitam tu bukan biji pisang tau. Tu coklat chips la tu. Kang ada pulak yang kata tu biji pisang. Pisang apa yang ada biji ehh..? Lupa dah.. hehe..


Paling seronok, dua ronok, tiga ronok ialah bila adik aku yang selalu komen pasal masakan aku memuji dan kata muffin pisang ni sedap dan rasanya sama macam yang dibeli kat kedai. Kombang kompih idong den sokojap hehe.. Tak la, aku biasa-biasa je bila dapat pujian ni. Seronok sebab apa yang kita masak tu habis dimakan... :-)

p/s: Aku ni memang jenis manusia yang susah nak memuji. Kalau aku puji tu maknanya aku ikhlas la tu. Segala puji-pujian hanyalah untukMU.. ♥♥♥

10 Tukang Tembak:

naqiah said...

:bak skit :majuk

a!n n!a said...

dap nye kak..
post kan kat a!n ckit.. huhu

Aimi dan Pakcik Hashim said...

untung anak2 buah

~ Cik Azz ~ said...

Naqiah>

Habis dah... hahaha..

Jangan la majuk... Nanti siapa yang nak pujuk... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

a!n n!a>

Tak sempat nak pos la a!n.. Posmen dah ngapp dulu... hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

Aimi dan Pakcik Hashim>

Ada masa untung..

Ada ketika rentung..

kehkehkeh..

kyo_9 said...

muffin pisang ada chocolate chips?
wow.. market baru nih.. ;)

~ Cik Azz ~ said...

Kyo_9>

Ye ke market baru...?

Pisang kat Jepun mahal tak..? Kalau murah, boleh la ko buat muffin ni nanti hehe..

Acik Erna said...

dah memang sodap la tu azz..tu sobab adik tu puji..
jangan lelamo kombang yo..kang tak kompeh2..he he..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Agak ehh boto la sodap tu kak.. Sy makan sokotul yoo... Solobih ehh dorang yg makan..

Memang tak buleh nak kompih dah ni kak.. huhuhu..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »