Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, July 30, 2011

Maaf, saya sibuk..

Assalamualaikum...

Maaf, saya sibuk..

Aku dah mula menjahit baju-baju raya. Sebenarnya dah jahit dah beberapa pasang. Cuma sekarang ni nak lebih fokus pada kerja... :P 

Apa selama ni ko tak fokus ke..?
Fokus tu fokus la, tapi lebih fokus mengadap benda lain...
Kehkehkeh...
Tapi sekarang ni, stop sekejap mengadap benda tu.. :)

Menunggu giliran untuk dijahit dan jahit tepi...

Antara baju yang dah siap dijahit.. Tinggal finishing je...

Kain batik sutera ni menyeramkan untuk aku memotongnya. Tengok harga kat kain tu je dah buat aku gigil. Mujurlah dah selamat dijahit dah...

Ada kastemer baru datang nak suruh jahitkan baju raya dia. Bila aku tanya berapa pasang dia nak hantar, dia kata dia nak cepat dalam dua tiga hari. Maaf la ya, aku dahulukan baju-baju regular customer aku.. 

p/s: Hehehe... Takde apa-apa la.. Saja je nak buat senaman mulut... ♫♪♪♫♫♪♪♫

12 Tukang Tembak:

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz..
bestnya pandai jahit..leh wat duitkan... tahniah kak..

ibundo said...

osah bizi e ekau azz. copek siapkan. Nanti dah sibuk nak buek kue ghayo pulak.

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Dapat sikit2 je ni... Jadi la daripada tak dapat langsung, kan... :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Sey ni dah jarang buek kuih ghayo kak.. Main tadah bokeh kosong yoo ni haa... Kok ado yg bawak balik kuih tu, ponoh la bokeh tu dgn kuih.. Kok takdo, ponoh gak bokeh tu, tp ponoh dgn angin yoo laa.. kehkehkeh...

APAN said...

oh....tukang jahit rupanya...bz la bulan2 gini.costumer pun bnyak time gini....da lama gile x tempah baju.biasa beli yg siap teros je.huhu...

Acik Erna said...

azz..kalau kito dok dokek kompom akak tak boli baju siap dah.kek nilai lamo tu dulu akak tompah sopasang 50 hinggit..dah dapek solai baju siap.

noonaQQ said...

wah~cantik2 je baju kurung tu..kak azz ke yg jahit sume tu??

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Alaa... sy ni tukang jahit kampungan je.. Amek upah sikit2 je ni..

Ehh, apa salahnya beli baju siap.. Kalau selesa, tak jadi masalah.. kann....

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Kalau akak seleso dgn baju kek situ, apo salah ehh kak... Sey ni paling risau kalau orang tak seleso pakai baju yg sey jahit..

Setakat ni, alhamdulillah.. Hrp2 takdo la yg bocakap bolakang.. huhuhu..

~ Cik Azz ~ said...

NoonaQQ>

Yang cantik tu kain dia.. Jahitan akak ni biasa2 je... takde la cantik manapun..

Mmg akak la yang jahit.. huhu...

hamzah ian said...

wahh .. comel2.

~ Cik Azz ~ said...

Hamzah Ian>

Apa yang comel..?

Hahaha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »