Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, July 31, 2011

SALAM RAMADHAN al-MUBARAK...

Assalamualaikum...

SALAM RAMADHAN al-MUBARAK...

Di kesempatan ini, ingin saya memohon ampun dan maaf seandainya ada kesilapan atau kesalahan terutamanya melalui penulisan di kesemua blog saya, mahupun komen-komen yang saya jawab dan tinggalkan.. 


Sesungguhnya, semua kesilapan tersebut adalah datangnya dari diri saya sendiri dan tidaklah saya berniat untuk menyalahkan sesiapa..


Sama-samalah kita hafal balik niat untuk berpuasa dan berbuka puasa ni. Mana la tau kalau-kalau dah terlupa pulak... hehehe..




Kurangkan berborak benda-benda yang tak berfaedah masa berpuasa nanti ya.. Lepas berbuka tu, ikut sukahati masing-masing la nak buat apa.. huhuhu.. 


p/s: Sekadar berkongsi mana yang aku tau je.. Aku bukannya ustazah yang pandai dalam bab-bab sebegini..

8 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..samao lah kiot..maaf andai ado terkasar bahaso..selamat menjalani ibadah puasa azz.
jago permakanan mak azz.yo..tahun lopeh mak azz kurang sihat kan..risau jugak tu azz...

ibundo said...

selamat berpuasa azz..
malam ni dah tarawikh..

APAN said...

at least kita ada usaha untuk kongsi.kira ok la tu.huhu...

selamat berpuasa... :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Mekasih kak.. Tu yg risau tu.. Harap2 tahun ni dio okay laa...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Slmt sahur kak... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Ya la kan... :)

Selamat berpuasa dik... =)

noonaQQ said...

selamat berpuasa kak azz syg.. harap tahun kita berpuasa dgn pnuh keberkatan dan dpt pahala yg dijanjikan..amin

~ Cik Azz ~ said...

noonaQQ>

Selamat berpuasa jugak untuk Noona..

Aminnn...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »