Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, July 17, 2011

Selagi boleh tampal, tampal aje la.. :P

Assalamualaikum....

Selagi boleh tampal, tampal aje la.. :P

Macam-macam resepi ada kat pintu peti sejuk mak aku ni... hehe.. Dari resepi agar-agar sampailah kepada resepi roti... Bukan apa, senang nak tengok jika teringin nak buat nanti.. Tak payah nak usung laptop ke sana sini. Tak payah nak buang masa belek-belek buku resepi.. hikk...

Yang peliknya, takde pulak orang yang berani nak buang atau ketepikan resepi-resepi ni... Takut kena marah ehh... hahaha...

Kalaulah buah-buah magnet tu boleh dimakan... :P

p/s: Seronok sungguh mak aku bila anak-anak buah serta keluarga dorang datang berziarah. Bila dorang nak balik sekejap tadi, meleleh airmata dia. Akupun ikut meleleh jugak la.. Mujur takde siapa yang perasan.. Kena la pandai cover, kann... kehkehkeh..

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..mak ai..cantik e tompek lotak resepi..kok akak lotak kek situ dah losap dah..FM tu pun ikut losap kok dak ika tu datang..
anak2 akak pulak bilo ika datang..mintak dokong nak ambik FM tu..sukarela je dio orang tolong..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Budak2 kat rumah ni ada jugak yg suka main2 FM ni kak.. Tapi saya marah.. hahaha..

Bukan semua benda yg budak2 ni nak yang boleh dilayan.. hehe..

RazFiRa said...

hahahaha! penuh dah peti sejuk!

~ Cik Azz ~ said...

RazFiRa>

Nasib baik peti sejuk tu kecik.. Kalau besar, dah macam kedai jual suratkhabar lama dah jadinya.. hehehe...

Tenkiu ya singgah dan komen.. Dtg la lagi.. :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »