Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 6, 2011

Wordless Wednesday #2

Assalamualaikum....

Wordless Wednesday #2

3G + 3M

Gebu...
Gebu...
Gebu...

Plus..

Meletoppp...
Mabelesss...
Mantoppp....

Tadaaaaaa....!!!!


p/s: Jangan jeles ya... hahaha..

10 Tukang Tembak:

Siti Safiyyah said...

perghhh. ni kalo cicah ngan kopi panas sedap ni. gulppp

Norashiqin Kamaruzaman said...

WAHHH....nampak sedap je. K AZZ... ~.~ meyh satu :D

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz
sedapnya..ajar ct blh?

Kapten Atok said...

makan panas2 ni mesti terangkat

kyo_9 said...

berapa diameter dia?

~ Cik Azz ~ said...

Siti Safiyyah>

Tak payah cicah kopi panas, makan cmtu je dah sedap dah... :)

~ Cik Azz ~ said...

Norashiqin Kamaruzaman>

Memang sedap.. hehe...

Amek satu mana cukup.. Amek la lima.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Roti ni kawan kakak ipar yg bagi sebab mak akak ada kat situ hari tu.. Akakpun tak tau cmner nak buat roti ni.. Lagipun tak sempat nak mintak resepi. Malupun ya jugak.. haha...

Kalau dapat resepi tu nnt konpem akak kongsikan kat blog dapo akak tu.. :P

Sorry ya... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Ya betulll....

Memang terbaik.. Dapat je terus ngaapp masuk mulut.. :-)

~ Cik Azz ~ said...

Kyo_9>

Tak ukur pulak diameter loyang tu.. Kiranya satu pemeluk akak la.. Besar loyang roti ni.. haha..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »