Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, July 5, 2011

Bila sudah lama ditinggalkan..

Assalamualaikum..

Bila sudah lama ditinggalkan..
Macam-macam rasa ada..

Rasa macam kekok..
Rasa macam takde mood..
Rasa macam nak tak nak je.. 
Rasa macam nak muntahpun ada jugak.... 
Eeeeiiii...
Rasa sangat tidak selesa dengan situasi begini...

Rasa macam terpinggir..
Walaupun aku tau bahawa aku dan blog aku sememangnya hanyalah sekadar di pinggiran..

Rasa macam tak begitu mesra.. 
Padahal sebelum ni agak mesra la jugak..
Cuma sekarang ni timbul rasa seperti berpura-pura..
Tak tau la samada aku atau mereka yang bersikap seperti ini..
Aku sangat tidak suka dengan sikap kepuraan-puraan sebegini...
Arrggghhhh...
Benci.. Benci.. Benci...

Mungkin ini hanyalah mainan perasaan..
Berperang dengan emosi sendiri..
Ataupun sememangnya ini yang berlaku bila kena tinggal atau ditinggalkan..

Serius, aku sangat tidak suka suasana begini..
Aku terasa bahawa orang dah tak suka kat blog aku dah...
Tak suka kat aku tu takpe la jugak..
Sebab aku bukannya Marimar auuwwww....

Malas ahh nak melayan emosi tak menentu ni. Baik aku layan lagu ni..

Aduhh..
 Aduhh.. 
Aduhh.. Sakitnya... Jiwa ini..
Meronta dalam kepalsuan..
Andai aku tahu.. Beginikan.. Ohh jadinya...
Akupun tak mahu... Mengundur diri..
Walaupun cubaan menimpa...

Layannnn.....


p/s: Kekok lak rasanya bila dah lama tak berblogging. Baru tinggalkan 10 hari dah tak dikenali dah. Sedih sungguh rasa hati.. huhuhu.. Lepas ni mungkin akan semakin kurang buat entri. Kerja harus diutamakan.. Takpe la kalau takde yang kenal atau mengingati. Nak buat macam mana, kan.. Aku pasrah.. :P

9 Tukang Tembak:

Angah said...

hari-hari angah jengah blog akak tau...jgn le berenti berblogging okay...

Acik Erna said...

azz..jangan dilayan perasaan orang domam tu..dah elok domam nanti elok lah dio tu..
tteruskan menulih untuk duo2 blog ni yo azz.

ibundo said...

apo kono ekau yang oi..
meroyan ko hahahaha..
ekau janganlah cakap camtu yang. kpah rindu kek kau sobab ekau antaro oghang yang gomar bogurau dan goma monyakat kakpah.
kakpah ni punmemanglah ha.. payah bona nak molepak umah orang. maso takdo. ado maso mood pulak takdo.
Jangan ikut bona hati tu..
Kalau ghaso goram bona, poi ajak kucing tu bolaghi koliling ghumah..

Kapten Atok said...

mcm teruk ni

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Mekasih Angah.. Patut la takde sawang kat rumah akak ni.. Rajin Angah ngemas.. hehe..

Insyaallah.. Nak benti syg lak.. Cuma kdg2 tu kehabisan idea.. Tu yg bnyk merapu tu.. huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Iyo ehh kak.. domam ni buek kopalo tingtongg yoo.. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Kihkihkih.. Dah lamo tak meroyan kak.. Tu yg asah bakat balik tu... kakakaka...

Kucing semuo ehh tongah gilo jantan kak, tak poduli deh kek tuan ehh ni haa.. Lagi2 dh lamo kono tinggal.. lg la buek tak tau yoo masing2.. tp sokojap yoo la, pehtu cari la balik sbb lapar... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Ehh.. Mana ilang Roza Ami Nanomiya..? Haha...

Teruk la sekejap... sobbss...

:)

APAN said...

tu la pasal...lme menghilang.pelik gak.huhu...

papepun, kerja perlu diutamakan.tmbah2 orang yg dah kawen tu.huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »