Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 13, 2011

Wordless Wednesday #3

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #3

With bitbitbit.. 

Gambar dari koleksi sendiri selepas diedit sendiri jugak.. :-)

Alololo.. Tomeinya bitbitbit sesat tu... haha....

p/s: Tergamaknya hati orang yang makan satay bitbitbit ni.. Tak kesian ke tengok bitbitbit yang comel-comel ni.. huhuhu...

12 Tukang Tembak:

witLURVE said...

aaaarrgghh alololo comel nye pic tu kak azz...

Phat said...

ala comey nye kucing tu bertelinga rabbit hehehe

Kapten Atok said...

haha. kecelaruan identiti

With Julia said...

cute yer bibit u dear...ehehhe nanti tgk my arnab juga ye nama omeo...:)

ibundo said...

dulukpah ado bolo rabbit ni. taik e buleh buek bajo..

APAN said...

better kesiankan diri dulu sebelum kesiankan bitbit tu.haha....

tpi sy x mkn daging menatang ni.bela je.huhu...

~ Cik Azz ~ said...

WitLURVE>

Kann... Bitbit memang comel laa... :)

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Hahaha... Kucing tu teringin nak jadi rabbit agaknya.. Jangan dorang tersalah sembelih dah laa.. Kang tak pasal2 termakan satay kucing.. kihh3..

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Lepas tu timbul pulak kecelaruan jantina.. hahaha..

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Dah tengok dah your bitbit si Omeo tu.. Diapun kiut jugak.. :)

Tenkiu ya sudi singgah dan komen.. :-)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Payah tak nak bolo bitbit ni kak..? Jiran sey dulu ado gak bolo.. Sampai dopan ghumah sey ni haa bitbit tu bojalan cari daun keledek... hehe...

Bitbit ni kalau bulu ehh bersih, nampak la comel.. Kok bulu ehh comot semacam yoo... eeeiii... hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Apsal lak nak kena kesiankan diri dulu..? Daging bitbit ni banyak khasiat dia, kan...

Tak gamak la nak makan.. Binatang yg comel2 camni layak untuk dijadikan teman bermain/bergurau je... Just for release tension.. huhuhu..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »